Biroul Roman de Audit Transmedia

BRAT

 
 

BRAT este o organizație non-profit a industriei de media si publicitate ce are membri: edituri de presa scrisa si online, agentii, regii si clienti de publicitate, difuzori de presa.
 



Membrii BRAT
                                                             
Inca de la inceput BRAT a contribuit la dezvoltarea industriei de media si publicitate si s-a consolidat intr-o asociatie reprezentativa reunind in prezent peste 165 de membri:



 

Structura BRAT
 
BRAT este o organizatie deschisa, non-profit, neguvernamentala, care are propriile organe de conducere.
 
Conducerea asociatiei este asigurata de Adunarea Generala a membrilor BRAT, care desemneaza la fiecare doi ani Consiliul Director si Presedintele BRAT.
 

 
 


Aderare la BRAT
 
Pentru obtinerea calitatii de membru BRAT, orice institutie interesata trebuie sa transmita catre BRAT:

 
 
In conformitate cu prevederile Statutului BRAT si ale Regulamentului de Organizare si Functionare BRAT, calitatea de membru BRAT este acordata prin hotararea Consiliului Director sau Directorului General.

Pentru a beneficia de rezultatele unuia dintre studiile BRAT este necesara si aderarea la departamentul aferent.
 
Fiecarui studiu desfasurat de BRAT ii corespunde un departament, in cadrul caruia sunt stabilite regulile si metodologiile specifice.
 
Fiecare Departament BRAT are propriile organisme de conducere si propriile regulamente:
 
  • Regulamentul de Organizare si Functionare - cuprinde reguli privind calitatea de membru, conducerea departamentului, drepturi si obligatii privind serviciul realizat, modul de finantare, reguli de publicare a rezultatelor.
  • Regulamentul Tehnic – cuprinde definitiile, standardele si metodologiile dupa care se realizeaza studiile.
 

Departamentele din cadrul BRAT sunt:

Departamentul Presa Scrisa
Departamentul Internet
Departamentul Radio
Departamentul OOH

Departamentul Social Media
 

Departamentul Presa Scrisa (DPS) realizeaza activitatea stabilirea de către membrii departamentului a unor definiții comune privind indicatorii de performanță ai produselor de presa scrisa si conexe și crearea unui set de reguli, standarde și proceduri de auditare, evaluare, masurare si realizare a studiilor referitoare la performanțele produselor de presa scrisa si conexe

Conducerea DPS este asigurata de catre:


a) Adunarea Generala a membrilor Departamentului Presa Scrisa;
b) Grupul Operațional al Departamentului Presa Scrisa;
c) Vicepresedintele Departamentului Presa Scrisa

Activitatea DPS este organizata si structurata in grupuri departamentale:

Grupul Departamental pentru Auditul Tirajelor (GDAT)
Grupul Departamentul pentru Studii de Audienta (GDSA)
Grupul Departamental pentru Monitorizarea investitiilor in Publicitatea pentru Presa Scrisa (GMIPPS)

Activitatea DPS este strict reglementata de catre Regulamentul de Organizare si Functionare.

In cadrul GDAT este realizata activitatea de auditare a datelor de difuzare a publicatiilor tiparite pe baza standardelor si metodologiilor stabilite de membrii asociatiei. Mai multe detalii referitoare la activitatea de audit de tiraje se gasesc pe pagina audit tiraje.
 

Conducerea GDAT este asigurata de catre:
  1. Adunarea Generala este formata din toti membrii departamentului.
  2. Comisia Tehnica a Departamentului de Audit al Tirajelor este formata din:
  • 4 agenţii, sau clienţi de publicitate, membrii ai DAT;
  • 4 editori,regii  membri DAT;
  • Directorul de proiect / Directorul DAT / Directorul General BRAT
In modul de alegere al editorilor se va avea in vedere reprezentarea, pe cat posibil, a tuturor categoriilor de publicatii ale editorilor membri DAT.

Activitatea DAT este strict reglementata de catre Regulamentul de Organizare si Functionare si Regulamentul de Control al Cifrelor de Difuzare.
 

In cadrul GDSA se realizeaza SNA FOCUS - studiu care masoara audienta si profilele titlurilor din presa scrisa, consumul de produse și servicii (inclusiv mărci). Mai multe detalii referitoare la activitatea DSA se gasesc pe pagina SNA FOCUS.
 

C
onducerea DSA este asigurata de catre:
  1. Adunarea Generala este formata din toti membrii departamentului.
  2. Comisia Tehnica DSA din care fac parte 8 companii membre ale departamentului:
  • 4 agenţii sau clienti de publicitate, membri activi ai GDSA;
  • 4 editori sau regii,membri activi ai GDSA;
  • Directorul de proiect / Directorii de proiecte. 


Activitatea GDSA este strict reglementata de catre Regulamentul de Organizare si Functionare si Metodologia de realizare a SNA FOCUS.

In cadrul GDMIPPS se realizeaza activitate de monitorizare a investitiilor in publicitate – presa scrisa, studiu ce pune la dispozitia pietii de media si publicitate informatii complete despre campaniile publicitare desfasurate in cadrul publicatiilor tiparite. Mai multe detalii referitoare la activitatea de monitorizare a presei scrise se gasesc pe studiului MIP-PS.




DI – Departamentul Internet realizeaza:
 
  • SATI - studiu care masoara audienta, traficul si profilele sociodemografice ale site-urilor web. Mai multe detalii referitoare la activitatea DI se gasesc pe pagina SATI
  • MIPO - activitatea de monitorizare a investitiilor in publicitate – online, studiu ce pune la dispozitia pietii de media si publicitate informatii complete despre campaniile publicitare desfasurate in cadrul site-urilor web. Mai multe detalii referitoare la activitatea de monitorizare a site-urilor web se gasesc pe pagina MIP-Oline.
  • SATI DMP - platforma de management a datelor, integrata cu sistemul de cercetare online SATI. Mai multe detalii referitoare la activitatea de monitorizare a site-urilor web se gasesc pe pagina SATI DMP
 
Conducerea DI este asigrata de catre:
  1. Adunarea Generala este formata din toti membrii departamentului
  2. Comisia Tehnica DI din care fac parte 10 companii membre ale departamentului:
  • Editori web/ Regii de publicitate - 5
  • Agentii/ Clienti de publicitate - 5
  • Directorul DI/ Directorul General BRAT.
 
Activitatea DI este strict reglementata de catre Regulamentul de Organizare si Functionare, Regulamentul Tehnic al departamentului si Metodologia de realizare a SATI.
 



DR – Departamentul Radio realizeaza monitorizarea investitiilor in publicitate – radio, studiul  ce pune la dispozitia pietii de media si publicitate informatii complete despre campaniile publicitare desfasurate in cadrul emisiunilor statiilor radio. Mai multe detalii referitoare la activitatea de monitorizare a statiilor radio se gasesc pe pagina MIP-Radio.
 
Conducerea DR este asigurata de catre:
  1. Adunarea Generala este formata din toti membrii departamentului:
  2. Comisia Tehnica DR din care fac parte 8 companii membre ale departamentului:
  • Agentii/ Regii/ Clienti de publicitate - 4
  • Companii ce detin statii radio - 4
  • Directorul DR/ Directorul General BRAT.
 
Activitatea DR este strict reglementata de catre Regulamentul de Organizare si Functionare si Regulamentul tehnic de realizare a MIP radio.



OOH – Departamentul Outdoor realizeaza:

  • SAO - masoara audienta panourilor publicitare si profilele persoanelor care intra in contact cu acestea, oferind beneficiarilor studiului informatii cu privire la , rumarul estimat de persoane care au oportunitatea de a observa un panou/ o selectie de panouri, profilul acestor persoane (consum de alte medii, comportament de consum de produse si servicii, date socio-demografice), obiceiurile generale de calatorie ale acestor persoane (frecventa calatoriilor pe scopuri, numarul de calatorii zilnice). Mai multe detalii referitoare la SAOle puteti gasii pe pagina SAO.
  • MIP OOH - studiul  ce pune la dispozitia pietii de media si publicitate informatii complete despre campaniile publicitare desfasurate in locatii outdoor. Mai multe detalii referitoare la activitatea de monitorizare a locatiilor outdoor le puteti gasii pe pagina MIP-OOH.
 
Conducerea OOH este asigurata de catre:
  1. Adunarea Generala este formata din toti membrii departamentului.
  2. Comisia Tehnica OOH din care fac parte 8 companii membre ale departamentului:
  • Agentii/ Regii/ Clienti de publicitate - 4
  • Companii de outdoor - 4
  • Directorul OOH/ Directorul General BRAT.
Activitatea OOH este strict reglementata de catre Regulamentul de Organizare si Functionare si Regulamentul tehnic de realizare a MIP OOH.



DSM - Departamentul Social Media realizeaza proiectul de monitorizare a investițiilor in publicitate din influencer marketing. 
 
Potrivit Regulamentului si in vederea realizarii obiectului de activitate, Departamentul va avea organe proprii de conducere reprezentate de:
a) Adunarea Generala a membrilor Departamentului Social Media;
b) Grupul Operațional al Departamentului Social Media;
c) Vicepresedintele Departamentului Social Media.

Activitatea DSM este strict reglementata de catre Regulamentul de Organizare si Functionare.