Monitorizarea Investitiilor in Publicitate

Monitorizarea investitiilor in publicitatea online

Rezultate raportate
Metodologie de realizare
Publicarea rezultatelor
Serviciul de avertizare rapida “early warning”
Lista adserverelor participante la MIPO



Rezultate raportate

Monitorizarea investitiilor in publicitatea online pune la dispozitia industriei valoarea investitiilor in publicitate pentru mediul online atat ca numar de afisari cat si valoarea acestora calculata la pretul de lista (rate-card).

Aceste rezultate sunt completate cu alte informatii:
  • despre siteurile web: denumire site, editor, categorie continut site web, etc.
  • despre banner: format, descriere format, dimensiune format, detalii targetare, etc.
  • despre marca: nume marca, nume client, clasificare marca , etc.
  • despre campania publicitara: nume campanie, categorie campanie, etc.

Metodologie de realizare

Metodologia de realizare a MIP Online a fost creata si aprobata de catre membrii Departamentului Internet al BRAT poate fi consultata in intregime in pagina Regulamente MIP Online. Principalele etape in realizare monitorizarii publicitatii online sunt urmatoarele:


  1. Agentiile, regiile de publicitate sau editorii declara fiecare campanie publicitara pe care urmeaza sa o lanseze/comande/implementeze, prin completarea unor parametri de identificare: nume client, nume marca, tipul campaniei, si obtine un cod unic de indentificare pentru fiecare creativ al fiecarei campanii publicitare derulate. 
  2. In urma declararii campaniilor in cadrul modulului dedicat se obtine un tag de masurare ce contine un identificator unic aferent fiecarui banner al campaniilor publicitare.
  3. operatorul ad-server va programa campania si va implementa in ad-server tagul de masurare pentru fiecare banner publicitar individual.
  4. La fiecare afisare a bannerului publicitar intr-o pagina a unui website, tagul de masurare se executa si contorizeaza realizarea unei afisari a bannerului pentru respectivul website. Tagul de masurare are capacitatea identificarii websiteului pe care este afisat bannerul publicitar.
  5. BRAT verifica continuu procesul de declarare a campaniilor si de implementare a tagurilor de masurare:
  • orice campanie ce ruleaza pe un site din studiu are tagul de masurare implementat
  • fiecare campanie are implementat tagul care contine identificatorul corect (alocat la momentul declararii)
  • nicio campanie nu are implementate 2 sau mai multe taguri de masurare

MIP Online va fi dezvoltat prin adaugarea unei aplicatii de tip spider, care va avea 2 obiective  centrale:
 
  • Realizarea facila si exhaustiva a verificarilor cu privire la corectitudinea implementarii tagului de masurare
  • Identificarea oricarei campanii publicitare ce ruleaza fara tag de masurare si estimarea unui volum de afisari pe care respectiva campanie le-a consumat pe fiecare site web.


Publicarea rezultatelor
 
Rezultatele monitorizarii investitiilor in publicitate online sunt disponibile in cadrul aplicatiei de raportare a rezultatelor Media Monitor.

Rezultatele MIP Online sunt publicate saptamanal, in fiecare zi de marti, pentru toate campaniile de publicitate derulate in saptamana anterioara de luni pana duminica.
 

De asemenea, zilnic pana la ora 12:00, sunt puse la dispozitia beneficiariilor prin intermediul serviciului de avertizare rapida "early warning" alerte cu toate campaniile de publicitate lansate in ziua anterioara. 
 

Serviciul de avertizare rapida "early warning"

Sistemul de avertizare rapida "early warning" pune la dispozitia utilizatorilor informatiile legate de campaniile de publicitate lansate in ziua anterioara.

Informatiile puse la dispozitia clientilor prin intermediul serviciului de Early Warning sunt informatii complete si verificate referitoare la campaniile publicitare mentionate anterior.
 

Datele de monitorizare sunt transmise prin email sub forma de raport in format .xls particularizat pentru fiecare utilizator in parte, zilnic pana la ora 12:00.

Serviciul de Early Warning este disponibil gratuit tuturor beneficiarilor MIP Online prin intermediul aplicatiei Media Monitor.

In cazul in care nu sunteti beneficiar dar doriti acces la acest serviciu acesta este disponibil contra cost tuturor companiilor interesate. Tarifele aplicate precum si conditiile in care se poate accesa acest serviciu pot fi consultate in pagina Tarife MIP.

Lista adserverelor participante la MIPO

Ad Ocean
BB Media
Doubleclick
Eyeblaster
Helios Adtech
OpenX
Smart Adserver
Trade Ads
X1