Monitorizarea Investitiilor in Publicitate

Monitorizarea investitiilor in publicitate pentru presa scrisa

Rezultate raportate
Metodologie de realizare
Publicarea rezultatelor
Cum se poate inscrie o publicatie pentru a fi monitorizata
Serviciul de avertizare rapida “early warning”



Rezultate raportate

Monitorizarea investitiilor in publicitate pentru presa scrisa pune la dispozitia industriei valoarea investitiilor in publicitate pentru presa scrisa atat ca  numar de machete publicitare cat si valoarea acestora calculata la pretul de lista (rate-card).

Aceste rezultate sunt completate cu alte informatii:
  • despre publicatiile monitorizate:  titlul publicatiei, periodicitatea, aria de distributie, categoria de continut, editorul, editia, data aparitiei pe piata, etc...
  • despre macheta: formatul, descrierea formatului, pozitionarea in cadrul paginii, numarul paginii, descrierea in cuvinte, context editorial, etc...
  • despre marca: numele marcii, numele clientului, clasificarea marcii utilizand un arbore de clasificare pe 3 nivele, etc...
  • despre campania publicitara: numele campaniei, tipul campaniei, numele contractorului campaniei publicitare, etc...
​

Metodologie de realizare

Metodologia de realizare a MIP Presa Scrisa a fost creata si aprobata de catre membrii Departamentului de Audit al Tirajelor si poate fi consultata in intregime in pagina regulamente MIP Presa Scrisa. Principalele etape in realizarea monitorizarii sunt urmatoarele:
  1. Editorii declara toate machetele aparute in cadrul publicatiilor proprii, in maxim 2 zile de la aparitia publicatiei pe piata, utilizand aplicatia online Media Monitor.
  2. BRAT verifica  corectitudinea declararii pentru fiecare macheta publicitara utilizand exemplarul tiparit al publicatiei si exemplarul in format .pdf:
​
BRAT verifica daca toate machetele publicitare aparute in forma tiparita au fost declarate de editor
BRAT verifica daca toate machetele publicitare declarate de editor apar in forma tiparita a publicatiei

 
  1. BRAT publica in fiecare zi de joi toate informatiile legate de campaniile publicitare derulate in cadrul publicatiilor pentru saptamana anterioara luni – duminica.
 

Publicarea rezultatelor

Rezultatele monitorizarii investitiilor in publicitate pentru presa scrisa sunt disponibile in cadrul aplicatiei de raportare a rezultatelor Media Monitor.

Rezultatele MIP presa scrisa sunt publicate saptamanal, in fiecare zi de joi, pentru toate campaniile de publicitate derulate in saptamana anterioara de luni pana duminica.

De asemenea, zilnic pana la ora 14:00, sunt puse la dispozitia beneficiariilor prin intermediul serviciului de avertizare rapida "early warning" alerte cu toate campaniile de publicitate lansate in ziua curenta in cotidienele nationale. 

 


Cum se poate inscrie o publicatie pentru a fi monitorizata
 
Pentru a putea inscrie o publicatie in cadrul MIP Presa scrisa editorul trebuie sa fie membru BRAT si al Departamentului de audit al tirajelor. Informatiile si documentatia necesare pentru a deveni membru BRAT sunt disponbile in pagina aderare la organizatie.

In cazul in care editorul nu este membru BRAT, poate inscrie publicatia pentru a fi monitorizata prin intermediul regiei de publicitate cu care colaboreaza, daca aceasta regie este beneficiar al studiului MIP Presa Scrisa.


Serviciul de avertizare rapida "early warning"

Sistemul de avertizare rapida "early warning" pune la dispozitia utilizatorilor informatiile legate de campaniile de publicitate care se lanseaza in publicatiile monitorizate dupa cum urmeaza:

  • toate campaniile publicitare lansate in cadrul cotidienelor nationale din ziua curenta
  • toate campaniile publicitare lansate in cadrul publicatiilor lunare, bilunare si saptamanale ce au aparut pe piata cu maxim 2 zile in urma.
​

Informatiile puse la dispozitia clientilor prin intermediul serviciului de Early Warning sunt informatii complete si verificate referitoare la campaniile publicitare mentionate anterior.

Datele de monitorizare sunt transmise prin email sub forma de raport in format .xls particularizat pentru fiecare utilizator in parte, zilnic pana la ora 14:00.

Serviciul de Early Warning este disponibil gratuit tuturor beneficiarilor MIP Presa Scrisa prin intermediul aplicatiei Media Monitor.

In cazul in care nu sunteti beneficiar dar doriti acces la acest serviciu acesta este disponibil contra cost tuturor companiilor interesate. Tarifele aplicate precum si conditiile in care se poate accesa acest serviciu pot fi consultate in pagina Tarife MIP.