Monitorizare investitiilor in publicitatea din Influencer Marketing

Rezultate raportate
Metodologie de realizare
Publicarea rezultatelor
Lista influencerilor monitorizati
Serviciul de avertizare rapida “early warning”



Rezultate raportate

Monitorizarea investitiilor in publicitate pentru influencer marketing pune la dispozitia industriei informatii complete despre campaniile publicitare ale influencerilor, realizate pe canalele de comunicare proprii din retelele de social media si informatii complete despre nivelul de interactiune inregistrat de fiecare postare publicitara pentru 60 de zile de la data postarii.

Aceste rezultate sunt completate cu alte informatii:
  • despre influencer: nume (nick) influencer, denumirea canalului de comunicare, tip retea sociala, clasificare dupa dimensiunea comunitatii si tipului de continut
  • despre postare: formatul postarii (post, podcast, story), tipul postarii (static, video), URL-ul postarii
  • despre marca: numele marcii, numele clientului, clasificarea marcii utilizand un arbore de clasificare pe 3 nivele, etc...
  • despre campania publicitara: descriere campaniei de publicitate si clasificarea dupa tipul de mesaj (promotie, sociala, politica, etc.)

Metodologie de realizare

Metodologia de realizare a MIP IM a fost creata si aprobata de catre membrii Departamentului Social Media al BRAT si are urmatoarele etape principale:
  1. Toate postarile realizate de influencerii monitorizati sunt colectate zilnic (sau de mai multe ori pe zi), intr-o maniera automata
  2. Dupa colectare, toate postarile sunt evaluate de un operator uman pentru evaluarea caracterului publicitar al acestora, operatorul aplicand un set de reguli si criterii standardizate, agreate de industrie.
  3. Postarile cu caracter publicitar sunt incadrate in categoriile de marca/produs/campanie, utilizand modelul standardizat utilizat pentru toate celelalte medii: radio, online, ooh, print, TV. .
  4. BRAT verifica continuu:
Acuratetea si consistenta datelor
Completitudinea informatiilor colectate
Colectarea tuturor mesajelor publicitare aferente unui influencer/canal 
Colectarea tuturor interactiunilor zilnice
Uniformizarea denumirilor comune (client, produs/categorie/nume campanie) cu celelalte medii monitorizare de BRAT (radio, online, panotaj, OOH) 
 
  1. BRAT publica in fiecare zi de miercuri toate informatiile legate de campaniile publicitare din influencer marketing pentru saptamana anterioara luni – duminica.

Publicarea rezultatelor

Rezultatele monitorizarii investitiilor in publicitate pentru influencer marketing sunt disponibile in cadrul aplicatiei de raportare a rezultatelor Media Monitor.

Rezultatele MIP IM sunt publicate saptamanal, in fiecare zi de miercuri, pentru toate campaniile de publicitate derulate in saptamana anterioara de luni pana duminica.
 


Lista influencerilor monitorizati
 
Lista influencerilor monitorizati cuprinde aproximativ 1000 de influenceri, ce detin aproximativ 2.600 de canale de comunicarea detinute de acestia pe retele de tip social-media: facebook, Instagram, tiktok si youtube

Lista influencerilor monitorizati este decisa de beneficiarii studiului MIP IM.


Serviciul de avertizare rapida "early warning"

Sistemul de avertizare rapida "early warning" pune la dispozitia utilizatorilor informatiile legate de campaniile de publicitate care lansate in social media din ziua anterioara

Informatiile puse la dispozitia clientilor prin intermediul serviciului de Early Warning sunt informatii complete si verificate referitoare la campaniile publicitare mentionate anterior.

Datele de monitorizare sunt transmise prin email sub forma de raport in format .xls particularizat pentru fiecare utilizator in parte, zilnic pana la ora 14:00.

Serviciul de Early Warning este disponibil gratuit tuturor beneficiarilor MIP IM prin intermediul aplicatiei Media Monitor si va fi disponibil incepand cu luna aprilie 2023