Investitiile in publicitatea online de tip display au scazut in primul semestru din 2015, comparativ cu acelasi interval al anului 2014

Potrivit celor mai recente rezultate publicate de Biroul Roman de Audit Transmedia, investitiile in publicitatea online de tip display  au scazut in  primul semestru din 2015 cu 7% fata de aceeasi perioada a anului precedent, ajungand la o valoare de 49 milioane EUR (ratecard).
 
Cu toate ca la nivel de ansamblu piata de publicitate online este caracterizata de o evolutie crescatoare in ultimii ani, tendinta confirmata de cresterea numarului clientilor de publicitate care investesc in acest mediu, precum si de evolutia pozitiva a numarului de marci promovate si a campaniilor derulate, aceasta tendinta nu se regaseste si la nivelul publicitatii de tip display, cresterea investitiilor avand loc in zone ale publicitatii online care nu permit inca monitorizari sau evaluari independente sau transparente. In cazul publicitatii de tip display, investitiile companiilor din Romania, in siteurile autohtone, au inregistrat o descrestere de 7% in primul semestru al anului, fata de aceeasi perioada a anului 2014.
 








Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investitii in publicitatea online  in prima jumatate a lui 2015 sunt piata auto si comunicatiile, urmate de sectorul financiar si de magazinele online. Comparativ cu acelasi interval al anului 2014, investitiile in publicitatea online ale sectorului financiar s-au dublat, in special datorita clientului ING GROUP, in timp ce sectorul farmaceutice a avut o crestere de aproximativ 145%, principalele marci comunicate fiind Audionova, Ortopedica, Sensiblu, Catena si Medicover.





Primele 10 site-uri sub aspectul investitiilor din publicitate atrase in primul semestru al anului 2015 au cumulat peste 40% din totalul investitiilor in publicitatea online. Topul este condus de adevarul.ro, care a inregistrat o crestere de 53% fata de acelasi interval al lui 2014.
 




Informatii suplimentare:

1.    Despre BRAT:
BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor). Masuratorile si monitorizarile BRAT sunt independente si transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii sai in concordanta cu normele internationale. BRAT pune la dispozitia pietei de media si de publicitate indicatorii de performanta obtinuti in urma auditului si a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezinta reperul sigur si credibil pentru decizii strategice care implica industria media.

2.    Despre MIP:
Monitorizarea investitiilor in publicitate (MIP) este studiul realizat   de BRAT incepand cu 2011 care pune la dispozitia pietei de media si de publicitate informatii complete despre campaniile publicitare desfasurate in cadrul publicatiilor tiparite, emisiilor statiilor radio, site-urilor web si locatiilor OOH. Monitorizarea este realizata pe baza de standarde si metodologii create si acceptate de industria de media si publicitate.
 
BRAT monitorizeaza publicitatea de tip display derulata de companiile romanesti pe site-uri cu continut romanesc, fara a include investiile in publicitate derulate de catre companiile si site-urile internationale specializate in vanzarea de publicitate care nu permit o monitorizare independenta a acestora.
 
In cadrul studiului de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate sunt inscrise peste 200 dintre cele mai relevante publicatii nationale, locale si regionale, opt statii radio nationale, aproximativ 2000 de site-uri web, precum si 12 cele mai importante companii de OOH. In cazul publicitatii online sunt monitorizate doar campaniile publicitare de tip display si nu este inclusa publicitatea servita de site-uri specializate cum ar fi  Google, Facebook, Yahoo etc.
 
Pentru mai multe informatii ne puteti contacta la comunicare@brat.ro sau 0722 755 221, Cosmina Bucur.