Departamentul de OOH din cadrul BRAT analizeaza oportunitatea realizarii unui studiu de audienta pentru OOH in Romania

Initiativa a fost lansata in luna martie 2013 si vine din dorinta industriei OOH de a creste gradul de transparenta si profesionalizare a pietei de publicitate pentru acest mediu. Bucurandu-se de succesului primului studiu sindicalizat al industriei OOH, Monitorizarea Investitiilor in Publicitate (MIP OOH), proiect realizat de BRAT in 2012, Departamentul OOH al BRAT a decis sa aloce resursele necesare analizei fezabilitatii lansarii unui studiu de audienta pentru OOH.
 
Primii pasi au fost deja facuti in aceasta directie prin analizarea metodologiilor si studierea particularitatilor studiilor de audienta OOH in alte tari. Departamentul OOH a organizat de intalniri directe cu experti externi in domeniul, reprezentati ai companiilor ce realizeaza astfel de studii in Europa. In plus, BRAT a realizat un mic sondaj in randul industriei de publicitate, 95% dintre reprezentantii acesteia considerand ca lansarea unui astfel de studiu este necesara, realizarea sa urmand sa produca efecte pozitive in industria de profil.
 
Urmatoarea etapa presupune analizarea posibilelor metodologii adecvate situatiei din Romania pentru realizarea unui astfel de studiu, redactarea unui brief de cercetare si contactarea posibilor furnizori, evaluarea posibilitatilor de finantare a studiului. Saptamana viitoare membrii Departamentului OOH vor decide pasii prin care vor continua demersul lansat in luna martie 2013 si vor stabili un orizont de timp pentru luarea unei decizii cu privie la lansarea noului studiu.
 
BRAT este o asociatie constituita in scopul masurarii si verificarii independente si obiective a performantei produselor media. In cei 15 ani de existenta BRAT a devenit recunoscut ca reperul pietei de publicitate pentru presa scrisa si mediul online in ceea ce priveste rezultatele de audienta, tirajul publicatiilor sau traficul siteurilor web. In ultimii ani BRAT a lansat cu success monitorizarea investitiilor in publicitate pentru 4 medii unitar: presa scrisa, radio, OOH si online, utilizand definitii si standarde comune in masurarea si raportarea rezultatelor privind campaniile publicitare.