Comunicat de presa: Peste 5,9 milioane de români folosesc zilnic Internetul, iar numărul este în creștere

Un număr de 5,9 milioane de români folosesc zilnic Internetul,  adică un procent de 61,6%, iar tendinÈ›a este de continuă creÈ™tere, arată cel mai recent Studiu de Audiență È™i Trafic de Internet (SATI), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Cifrele sunt corespunzătoare perioadei de măsurare cuprinse între 1 decembrie 2013 È™i 28 februarie 2014 È™i au fost transmise membrilor BRAT marÈ›i, 13 mai 2014. 

În ceea ce priveÈ™te scopul utilizării zilnice a Internetului, datele furnizate de BRAT  conturează o scădere a interesului românilor pentru È™tiri, precum È™i pentru informaÈ›iile de tip auto È™i sport, însă semnalează o creÈ™tere a interesului pentru zona de jocuri online È™i de divertisment. Un factor care a contribuit la această tendință este È™i faptul că măsurarea a inclus È™i perioada sărbătorilor de iarnă. 

Referitor la intenÈ›ia de achiziÈ›ionare de bunuri È™i servicii pentru perioada măsurată se remarcă scăderea intenÈ›iei de achiziÈ›ionare de telefoane mobile È™i de servicii de telefonie mobilă, precum È™i scăderea intenÈ›iei de achiziÈ›ionare de servicii de cablu-TV, asigurări È™i credit. În schimb, studiul relevă o creÈ™tere a intenÈ›iei de achiziÈ›ionare de servicii turistice. Se poate estima că È™i această evoluÈ›ie se datorează tot perioadei de referință a studiului.

În cadrul studiului au fost publicate rezultate de audiență pentru 154 de siteuri.

Cu această ocazie, pentru prima dată, BRAT a livrat rezultate de audiență SATI pentru: www.antenastars.ro (Antena TV Group), www.videomix.ro (ROL Online Network), www.220.ro (ThinkDigital), www.obiectiv.info (ThinkDigital), www.studentie.ro (ThinkDigital) È™i www.vice.com/ro (ThinkDigital). 
 
Informații suplimentare:

1. Despre BRAT
BRAT este organizaÈ›ia industriei de media din România care măsoară audienÈ›a presei scrise È™i a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) È™i monitorizează investiÈ›iile în publicitate (presă scrisă, online, radio È™i out-door).

Măsurătorile È™i monitorizările BRAT sunt independente È™i transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaÈ›ionale.

BRAT pune la dispozitia pieÈ›ei de media È™i de publicitate indicatorii de performanță obÈ›inuÈ›i în urma auditului È™i a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur È™i credibil pentru decizii strategice care implică industria media.
 
2. Despre SATI 
Studiului de Audiență È™i Trafic de Internet (SATI) este realizat de BRAT È™i reprezintă singurul instrument recunoscut de industria media pentru măsurarea È™i evaluarea performanÈ›elor în mediul virtual. 

SATI a fost lansat în urmă cu È™apte ani È™i oferă date despre peste 300 de site-uri È™i de mobisite-uri, în urma unui sistem complex de cercetare online care reuneÈ™te cinci componente: trafic, audiență È™i caracteristici sociodemografice, streaming, mobisites È™i mobile in-app È™i monitorizare de publicitate (MIPO).
 
Persoană de contact pentru presă:
Ana-Maria Onisei (anamaria.onisei@omavision.ro; 0752220420).