Analize ale investitiilor in publicitate
2019 - Tendinte si evolutii ale publicitatii online, presa scrisa, radio si OOH
2018 - Tendinte si evolutii ale publicitatii online, presa scrisa, radio si OOH
2017 - Tendinte si evolutii ale publicitatii online, presa scrisa, radio si OOH
2014 - Tendinte si evolutii ale publicitatii online, presa scrisa, radio si OOH
2013 - Tendinte si evolutii ale publicitatii online, presa scrisa, radio si OOH
2012 - Tendinte si evolutii ale publicitatii online, presa scrisa, radio si OOH
Monitorizarea Investitiilor in Publicitate (MIP) este realizata de BRAT, incepand cu anul 2011, si inventariaza campaniile de publicitate desfasurate in presa scrisa, radio, online, OOH si influencer marketing, oferind informatii despre volumele investite in publicitate, evaluate la tarifele rate-card, si despre plasarea acestor investitii.
MIP este un instrument necesar in evaluarea pietei de publicitate si a tendintelor acesteia, in analiza competitiei cu privire la investitiile in publicitate si in verificarea respectarii planificarii media in plasarea inserturilor publicitare, atat sub aspectul volumelor, cat si al pozitiilor si formatelor publicitare (auditul campaniilor publicitare).
MIP este singurul studiu recunoscut de industrie care raporteaza, intr-un mod standardizat, investitiile in publicitate pentru toate mediile monitorizate, utilizand metodologii adaptate fiecarui mediu si aplicate intr-un mod transparent, sub controlul direct al beneficiarilor.
In cadrul studiului sunt inscrise aproximativ 2.800 de site-uri web, peste 1.000 dintre publicatiile relevante – nationale, locale sau regionale –, 14 statii radio nationale, retele nationale de panouri OOH ale celor mai mari 16 companii de outdoor si principalii 1.200 dintre influencerii relevanti. In cazul publicitatii online, sunt monitorizate doar campaniile publicitare de tip display si nu este inclusa publicitatea servita in cadrul platformelor internationale (ex: Google Display Network), site-uri specializate (ex: YouTube) sau retele sociale (ex: Facebook etc.).
Toate rezultatele analizelor sunt valori calculate pe baza preturilor de lista (rate-card) si nu reprezinta sumele nete investite in publicitate. Chiar daca valoarea investitiei nu are relevanta in sine, metoda fiind aplicata uniform tuturor mediilor si produselor media, monitorizarea volumelor investite la valoarea rate-card permite compararea rezultatelor intre medii sau pentru diverse produse media ori companii. Aceasta faciliteaza calculul cotelor de piata si realizarea de analize relevante la nivel de piata sau pentru fiecare mediu, precum si analiza evolutiilor si tendintelor.