Social Media Department

Departamentul de Social Media (DSM) are ca obiectiv crearea definitiilor, standardelor, regulilor și procedurilor de realizare a studiilor referitoare la monitorizarea investitiilor in publicitatea din influencer marketing.
 
In cadrul Departamentului Social Media este realizat proiectul de Monitorizare a Investitiilor in Influencer marketing (MIP IM) si are ca obiective:
 
  • monitorizarea si clasificarea standardizata a comunicarilor publicitare realizate de influenceri pe canale de social media si raportarea investitiilor in publicitate in cadrul acestui mediu
  • monitorizarea si raportarea nivelului de interactiune generat de comunicarile publicitare in cadrul comunitatilor
 
Scopul proiectului este de a asigura suport in vederea cresterii sustenabile a industriei de influencer marketing, in contextul mai larg al industriei de media si publicitate prin:
 
  • standardizare: principii, definitii si standarde, criterii si reguli (de incadrare, clasificare, monitorizare, raportare) stabilite si acceptate de intreaga industrie
  • profesionalizare: crearea de instrumente de evaluare a performantei, de monitorizare sau control recunoscute de intreaga industrie
  • transparenta: aplicarea sistematica a standardelor si regulilor, verificarea si raportarea independenta a rezultatelor verificarilor
 
Monitorizarea investitiilor in influencer marketing va permite:
 
  • evaluarea pietei si analiza competitiei
  • analiza evolutiei industriei si anticiparea tendintelor
  • certificarea livrarii comunicarilor comerciale conform specificatiilor
  • analiza activitatii comerciale a influencerilor pentru identificarea modelului oportun de colaborare
 
Proiectul este realizat asociativ, prin participarea tuturor partilor interesate: influenceri, regii reprezentati ai influencerilor, agentii de media si/sau comunicare. Membrii beneficiari ai proiectului pot fi consultati in pagina Membri DSM
 
Proiectului MIP IM beneiciaza de o structura dedicata (Departamentul Social Media) in care procesul de luare a deciziilor in cadrul proiectului este transparent si echilibrat. Regulile de organizare si functionare a Departamentului aprobate de catre beneficiarii MIP pot fi consultate in pagina Regulament DSM.
 
Realizarea monitorizarii investitiilor in publicitatea din influencer marketing prespune urmatoarele etape:
 
1. Colectarea comunicarilor publicitare
 
Vor fi colectate automat toate comunicarile de pe canalale de comunicare ale influencerilor inclusi in monitorizare. Principalele informatii colectate sunt urmatoarele:
 
  • Influencer (nume/nickname) si clasificare conform criteriilor stabilite (ex: domeniu de activitate)
  • Denumire canal social media (ex: facebook.com/eusuntdorianpopa)
  • Dimensiune comunitate (nr de abonati, urmatori, etc)
  • Info despre comunicarea publicitara:
  • Data aparitie/data stop – per campanie
  • Data aparitie – per postare
  • Continut (link catre postare)
  • Snapshot continut (screenshot/tbd)
 
Clasificarea comunicarilor in publicitare si non publicitare va fi realizata de catre un operator uman conform regulilor si criteriilor stabilite de catre beneficiarii MIP IM. 
 
2. Clasificarea informatiilor.
 
Incadrarea comunicarilor publicitare in categoriile de marca/produs/campanie, va fi realizata utilizand modelul standardizat al media traditionala (radio, online, ooh, print, TV). Procesul de clasificare a acestora presupune:
 
  • Identificarea marcii comunicate si clasificarea acesteia in functie de tipul de produs/serviciu
  • Identificarea clientului de publicitate si clasificarea acestuia in functie de tipul/aria de activitate
  • Clasificarea comunicarii in functie de tipul mesajului publicitar (concurs, lansare de produs nou, diverse promotii, etc)
 
 
3. Verificarea si publicarea informatiilor
 
Verificarea informatiilor are ca obiective:
  • Verificarea acuratetei si consistentei datelor
  • Verificarea completitudinii informatiilor colectate
  • Verificarea colectarii tuturor mesajelor publicitare aferente unui influencer/canal 
  • Uniformizarea denumirilor comune (client, produs/categorie/nume campanie) cu celelalte medii monitorizare de BRAT (radio, online, panotaj, print
 
Publicarea rezultatelor se va realiza prin intermediul unei aplicatii online specializate, pe baza de user/parola, care este utilizata in prezent pentru 4 medii (online, print, radio, OOH)
 
4. Colectarea si raportarea numarului de interactiuni
 
Pentru fiecare postare sau reactivare a acesteia, vor fi colectate interactiunile obtinute de aceasta, disponibile public (likes, shares, comments) la intervale standard de timp, calculate de la momentul postarii/reactivarii postarii:
 
  • 24 de ore de la ora comunicarii/reactivarii
  • 72 de ore de la ora comunicarii/reactivarii
  • 7 zile de la data comunicarii/reactivarii
  • 14 zile de la data comunicarii/reactivarii
  • 21 zile de la data comunicarii/reactivarii
  • 28 zile de la data comunicarii/reactivarii
  • 56 zile de la data comunicarii/reactivarii
  • 84 zile de la data comunicarii/reactivarii
  • 168 zile/6 luni de la data comunicarii/reactivarii