A avut loc Editia Speciala a Conferintei Ziua Cercetarii Media

Joi, 5 martie 2015, a avut loc la Bucuresti editia speciala a conferintei "Ziua Cercetarii Media", un eveniment dedicat industriei de marketing si de comunicare, organizat de catre Biroul Roman de Audit Transmedia in parteneriat cu Tailwind EMEA. Tema evenimentului - "Cum se schimba publicitatea online: datele si automatizarea vanzarilor” - si membrii celor 2 paneluri de discutii au trezit interesul a peste 250 de reprezentanti din randul clientilor de publicitate, al principalelor trusturi de presa, al agentiilor de publicitate, al institutelor de cercetare, dar si mass media. 

Ziua Cercetarii Media a reunit in sala Le Diplomat a Hotelului Hilton din Bucuresti peste 250 de participanti si a avut drept invitati reprezentanti importanti din mediul online la nivel european, precum si reprezentanti ai companiilor-cheie de pe piata autohtona.

In cuvantul de deschidere, Silviu Ispas, presedintele BRAT, a multumit audientei pentru participarea la editia speciala a evenimentului Ziua Cercetarii Media, care dupa succesul editiei din 2014 referitoare la tendintele din online si-a propus sa aduca in atentia publicului o noua perspectiva, in tendintele momentului: automatizarea vanzarilor online si importanta datelor de audienta. Domnia sa a subliniat importanta pe care BRAT o acorda organizarii acestui eveniment, an de an, si a anuntat in premiera organizarea editiei a 3a a conferintei in luna aprilie, editie ce va fi dedicata panotajului. Presedintele BRAT a multumit partenerilor de la aceasta editie a evenimentului, reprezentantilor Tailwind EMEA, pentru ca au facut posibila organizarea unei editii speciale a Zilei Cercetarii Media, o oportunitate pentru intreaga industrie de a schimba idei si opinii despre subiectul momentului in online: automatizarea vanzarilor.




Arina Ureche, director general BRAT, a sustinut prezentarea “Internetul in mediul rural, mai accesibil decat apa curenta”, in cadrul careia a fost dezvaluita, in premiera pentru piata din Romania, o evaluare generala a consumului de internet de catre populatia de la sate. Potrivit studiului, la nivel national, 68% din populația cu varsta cuprinsa intre 14 și 64 de ani utilizeaza internetul, adica 10,3 milioane de oameni, dintre care 36% din mediul rural si 64% din mediul urban. De asemenea, directorul general al BRAT a precizat ca, la nivel national, 50% din populatia cu varste cuprinse intre 14 și 64 ani utilizeaza internetul zilnic, acest procent insemnand 7,6 milioane de oameni. Penetrarea internetului se apropie de 60% in mediul rural, iar nivelul dezvoltarii utilizarii internetului si profilul utilizatorilor internet sunt similare celor din mediul urban din anii 2007 – 2008.


[Prezentare Arina Ureche]
 

Oliver Pischke, Head of Digital Kantar Media, le-a vorbit celor prezenti despre importanta datelor in planificarea programatica, enumerand o serie de beneficii ale vanzarilor automatizate, atat pentru agentii, cat si pentru publisheri. Pe de alta parte, domnia sa si-a exprimat opinia conform careia vanzarile traditionale din zona digitala vor continua sa ramana relevante, iar utilizarea planificarii media “traditionale” va fi utilizata in continuare in online, impreuna cu vanzarile automatizate, adecvat necesitatilor clientului si obiectivelor campaniilor publicitare.


[Prezentare Oliver Pischke]
 

Alison Fennah, Executive Business Advisor IAB Europe, a punctat ca in Romania automatizarea vanzarilor nu este inca exploatata la adevaratul sau potential. Spre deosebire de nivelul tarilor vestice, in Romania, la fel ca in mai multe tari din Europa de Est, sunt inca multe oportunitati nevalorificate in zona de programatic.
 

[Prezentare Alison Fennah]


Odysseas Ntotsikas, Managing Director TDG, initiator al Project Agora in Romania,  le-a oferit celor prezenti o radiografie a proiectului dupa 90 de zile de la lansarea sa. Project Agora este prima initiativa lansata pe piata locala de a aduce la un loc publisherii majori ai industriei locale, care sa isi ofere spre achizitie spatiile publicitare in sistem automatizat.

[Prezentare Odysseas Ntotsikas]


Evenimentul a continuat cu discutiile generate in cadrul primului panel, pe tema Publisherii din Romania in lupta local-global pentru bugetele de advertising. Moderatorul Dragos Stanca, Managing Partner Think Digital Romania, i-a avut alaturi pe:

Lucia Ciuca - Director Marketing eMAG
Mihai Tanase - Marketing Communication & Digital Strategy BMW Romania
Claudiu Pandaru - Director Editorial Mediafax Group
Bogdan Prajisteanu - Chief Commercial Officer Antena TV Group
Catalin Alistari - Membru al boardului editorial al grupului Ringier Romania
 




In cadrul celui de-al doilea panel, Arina Ureche – Director General BRAT a adus in atentia publicului tema  “Automatizarea vanzarilor online: doar o noua metoda sau o schimbare de paradigma?”, alaturi de personalitati remarcabile ale mediului online romanesc, din zona agentiilor de publicitate:
Dan Balotescu - Managing Director Media Investment
Radu Ionescu - Managing Director Kinecto
Cosmin Otel - Digital Strategy Director Initiative Media
Rares Pivniceru - Product Development Director Zenith Romania
Mihai Trandafir - Managing Director UM Romania
Alex Visa - Interaction Director for Romania, GroupM Worldwide







 
Subiectele abordate in cadrul evenimentului Ziua Cercetarii Media – Editie Speciala au generat numeroase schimburi de idei intre cei prezenti, care speram sa se continue si sa isi gaseasca cele mai bune solutii in sprijinul industriei online din Romania.