Comunicat de presa: A avut loc evenimentul Ziua Cercetarii Media - Editie Speciala - Cum se schimba publicitatea online: revolutia datelor si automatizarea vanzarilor

Joi, 5 martie 2015, a avut loc la Bucuresti o editie speciala a conferintei "Ziua Cercetarii Media", un eveniment dedicat industriei de marketing si de comunicare, organizat de catre Biroul Roman de Audit Transmedia in parteneriat cu Tailwind EMEA.

Tema evenimentului - "Cum se schimba publicitatea online: datele si automatizarea vanzarilor" - si membrii celor 2 paneluri de discutii au trezit interesul a peste 250 de reprezentanti din randul clientilor de publicitate, ai principalelor trusturi de presa, ai agentiilor de publicitate, ai institutelor de cercetare si ai mass media.
Importanta datelor despre consumatorii de media digitala, fenomenul automatizarii vanzarilor online precum si noile cifre legate de utilizarea Internetului in mediul rural sunt cateva dintre subiectele care au fost tratate in cadrul evenimentului ce a avut loc ieri seara la Hilton.
 
In contextul cresterii volumului de investitii in publicitatea online in sistem automatizat, subiectul a generat un schimb de opinii si idei intre participantii la cele doua panele de discutii, precum si intre cei care au sustinut prezentari. Alison Fennah - Head of Research IAB Europe este de parere ca vanzarea automata este inca la un nivel scazut in Romania, ca de altfel in intreaga Europa de Est, in comparatie cu nivelul inregistrat deja in tarile Europei de Vest sau SUA, si nu este inca exploatata la intregul potential de catre playerii majori ai industriei locale, fie ei clienti sau publisheri.

Oliver Pischke, Head of Digital Kantar Media, apreciaza ca modul traditional de vanzare al publicitatii online va ramane modelul de baza al vanzarilor online pentru o lunga perioada de timp. Reprezentantii agentiilor de publicitate, prezenti in cadrul unui panel de discutii, au insistat pe importanta datelor in alocarea bugetelor de publicitate, pe faptul ca vanzarea automatizata a publicitatii online ar trebui sa conduca la o crestere a volumelor de publicitate investite in mediul online, gasindu-si treptat locul in mixul propus clientilor.
 
In premiera pentru industria din Romania, BRAT a prezentat in cadrul conferintei, prin vocea Arinei Ureche, Director General, si rezultatele SATI cu privire la utilizarea internetului in zona rurala, proiect care deschide o piata noua pentru publicitatea online.

Potrivit studiului, la nivel national, 68% din populaÅ£ia cu varsta cuprinsa intre 14 ÅŸi 64 de ani utilizeaza internetul, adica 10,3 milioane de oameni, dintre care 36% din mediul rural si 64% din mediul urban. De asemenea, directorul general al BRAT a precizat ca, la nivel national, 50% din populatia cu varste cuprinse intre 14 si 64 ani utilizeaza internetul zilnic, acest procent insemnand 7,6 milioane de oameni. Penetrarea internetului se apropie de 60% in mediul rural, iar nivelul dezvoltarii utilizarii internetului si profilul utilizatorilor de internet sunt similare celor din mediul urban din anii 2007 – 2008.

Odysseas Ntotsikas, Managing Director Think Digital Group (TDG) si initiator al Project Agora a facut o radiografie a proiectului dupa 90 de zile de la lansarea sa. Project Agora este prima initiativa lansata pe piata locala de a aduce la un loc publisherii majori ai industriei locale, care sa isi ofere spre achizitie spatiile publicitare in sistem automatizat.

Informații suplimentare:

1. Despre BRAT:

BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor). Masuratorile si monitorizarile BRAT sunt independente si transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii sai in concordanta cu normele internationale. BRAT pune la dispozitia pietei de media si de publicitate indicatorii de performanta obtinuti in urma auditului si a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezinta reperul sigur si credibil pentru decizii strategice care implica industria media.


2. Despre SATI:

Studiului de Audienta si Trafic de Internet (SATI) este realizat de BRAT si reprezinta singurul instrument recunoscut de industria media pentru masurarea si evaluarea performantelor in mediul virtual. SATI a fost lansat  in urma cu opt ani si ofera date despre peste 200 de site-uri si de mobisite-uri, in urma unui sistem complex de cercetare online care reuneste cinci componente: trafic, audienta si caracteristici socio-demografice, streaming, mobisites si mobile in-app si monitorizare de publicitate (MIPO).


3. TailWind EMEA:

Compania de tehnologie parte a TDG, sustine publisherii, clientii de publicitate si agentiile de media in efortul de a  genera venituri si vanzari prin exploatarea corecta a ecosistemului digital actual, oferind solutii tehnologice automatizate, bazate pe date. Tailwind este fondatorul si organizatorul Project Agora, o retea de marketplace-uri premium private, care pot fi acesate in sistem Programmatic. Tailwind EMEA este partener Sizmek si AppNexus CEE & MEA.

Pentru mai multe informatii ne puteti contacta la comunicare@brat.ro sau 0722 755 221, Cosmina Bucur.