BRAT in media

back to BRAT in media

Forbes.ro: Topul firmelor cu cele mai mari bugete investite în OUTDOOR – anul 2018

În 2018, volumul brut al investițiilor publicitare în panotaj (outdoor) s-a menținut la nivelul anului precedent (creștere de doar 1,4%), arată monitorizările BRAT.

Companiile de retail au fost cei mai mari investitori în publicitatea exterioară, cu o pondere de 32%.

Anul trecut, investițiile publicitare în outdoor s-au ridicat la 62,8 milioane de euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Outdoor” (MIP OOH), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).


Volumul brut, calculat la rate card, este mai mare cu 1,4% față de cel înregistrat în anul 2017.

Numărul de fețele suport s-a ridicat la 15.076, în creștere cu 5,4% față de 2017.

Definiția unei fețe suport:  suportul pe care este afișat un mesaj publicitar unic. Un suport de publicitate outdoor poate avea două sau mai multe fețe, în cazul în care se permite tehnic afișarea a două sau mai multe mesaje diferite simultan. În analiza BRAT, suporturile de publicitate de tip LED/LCD au fost considerate o față suport, chiar dacă pe respectivul ecran au rulat mai multe spoturi.

Cel mai mare investitor în publicitatea exterioară a fost lanțul de magazine de bricolaj Dedeman, cu un volum brut de 3,68 milioane de euro (rate card), pentru 742 de fețe suport.

Pe locul secund s-a plasat rețeaua de hipermaketuri Carrefour, cu un buget de 3,14 milioane de euro (rate card), pentru 1.197 fețe suport. Coca-Cola Company este cel de-al treilea mare investitor, cu un volum de 3,04 milioane euro (euro), reprezentând 973 de fețe suport.

Se constată concurența mare în publicitatea pe outdoor între cei trei operatori telecom: Vodafone (2,7 milioane de euro – rate card), Orange (2,3 milioane de euro – rate card) și Telekom (2,05 milioane de euro – rate card).

Sectorul retail a fost cel mai mare consumator de panotaj, cu un buget de 20 milioane de euro (rate card), având o cotă de piață de 32% din totalul investițiilor.

Alte sectoare care au investit în publicitatea stradală: comunicații (8,05 milioane de euro – rate card), divertisment/media/timp liber (7,14 milioane de euro – rate card), băuturi (4,8 milioane de euro), business și industrie (4,3 milioane de euro – rate card).




BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).