BRAT in media
« Inapoi la BRAT IN MEDIA
13 Mar 2015

Paginademedia.ro: „Prea ca la țară”. Internetul în mediul rural, mai accesibil ca apa curentă

Profilul utilizatorului de internet de la È›ară. Au toaletă în curte, dar È™i acces la internet pe calculator, telefon sau chiar tabletă. Internetul în mediul rural este mai accesibil chiar decât apa curentă sau canalizarea. Utilizatorul de internet de la È›ară, cu vârste între 14 È™i 64 de ani, petrece mai mult timp pe internet decât la televizor, sunt concluziile unui studiu legat de audienÈ›a pe internet în mediul rural.

Mai mult, în mediul rural, penetrarea internetului se apropie de 60%, nivelul dezvoltării utilizării È™i profilul utilizatorilor fiind similare celor din mediul urban din anii 2007-2008, mai arată studiul comandat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

În cadrul Ziua Cercetării Media, organizată de BRAT, au fost prezentate primele date despre obiceiurile de consum È™i profilul persoanelor din mediul rural care stau pe internet.

Din concluziile studiului SATI:

– 68% din populatia cu vârste între 14 È™i 64 de ani de la nivel naÈ›ional utilizează internetul. Acest procent se traduce în 10,3 milioane oameni. Două treimi dintre aceÈ™tia sunt de la oraÈ™e, iar o treime, din mediul rural.

– Potrivit studiului, 59% din populaÈ›ia între 14 È™i 64 de ani din zona rurala – în jur de 3,7 milioane de persoane – foloseÈ™te Internetul.

- În mediul rural, gradul de penetrare a internetului este de 60% È™i este depășit doar de gradul de penetrare a electricității. În schimb, nu la fel de bine stau la alimentare cu apa curenta sau canalizare (45%), baie în interiorul locuinÈ›ei (36%), reÈ›eaua de gaze (10%).

– Cei din mediul rural petrec zilnic, în medie, 295 de minute pe internet, în timp ce la oraÈ™e oamenii stau în jur de 261 de minute. În schimb, sătenii stau la TV în jur de 194 de minute, în timp ce orășenii, 189 de minute.

– In mediul rural, penetrarea internetului se apropie de 60%, nivelul dezvoltarii utilizarii si profilul utilizatorilor fiind similare celor din mediul urban din anii 2007-2008. Profilul este dominat de persoanele tinere, din ruralul peste 4.000 locuitori.

– 73% din oameni au posibilitatea de a se conecta la internet de acasa, in rural cifra se ridica la 62%.

– 59% dintre utilizatorii de internet din mediul rural acceseaza internetul si de pe telefonul mobil. In urban procentul acestora este de 45%.

– Internetul intrece televiziunea dupa numarul de ore “constiente” petrecute utilizand acest mediu. In mediul rural timpul mediu zilnic petrecut cu fiecare din aceste medii este mai mare decat cel pentru urban.

– Oamenii acceseaza in general internetul pentru a comunica si pentru a se informa. Daca in mediul urban utilizarea internetului are ca scop economisirea timpului si accesul facil la anumite servicii, in zona rurala el este inca exploatat mai mult in zona de divertisment.