Intrebari Frecvente legate de SATI

1. Cum poate o companie deveni membru BRAT/DI BRAT?
 
Pasii pe care o companie trebuie sa ii urmeze pentru a deveni membru BRAT sunt urmatorii:
  • completeaza si trimite cererea de aderare la organizatie
  • plateste cotizatia anuala BRAT
Conditiile de aderare sunt detaliate in sectiunea aderare.
 
2. Care sunt conditiile pentru ca un site sa poata fi inclus in SATI?
 
Pentru ca un site sa fie inclus in Studiului de Audienta si Trafic Internet trebuie indeplinite urmatoarele conditii:
  • Editorul publicatiei trebuie sa fie membru BRAT;
  • Editorul publicatiei trebuie sa fie membru al Departamentului Internet al BRAT;
  • Editorul site-ului trebuie sa implementeze in fiecare pagina a site-ului un tag de masurare (un script JavaScript);
  • Editorul site-ului trebuie sa furnizeze BRAT un tarif de publicitate oficial pentru site-ul in cauza.
3. In cat timp de la includerea unui site in masurarea SATI sunt disponibile primele rezultate de trafic si audienta?
 
Primele rezultate de trafic ale unui site sunt publicate la 1 luna de la implementarea corecta a tagului SATI. Publicarea rezultatelor este conditionata de obtinerea de catre editor a calitatii de membru BRAT si membru in Departamentul Internet al BRAT.
 
Primele rezultate de audienta ale unui site sunt publicate la aproximativ 4-6 saptamani de la finalizarea implementarii corecte a tagului SATI. O livrare de audienta si sociodemografice se face pentru perioade de referinta de o luni. Un site poate beneficia de rezultatele de audienta pentru o livrare numai daca a fost masurat continuu in perioada de referinta corespunzatoare (o luna).
 
4. Care sunt conditiile pentru ca un site sa poata avea publicate rezultate de audienta?
 
Conditiile pentru ca un site sa aiba publicate rezultate de audienta sunt:
  • editorul site-ului este membru BRAT si DI BRAT
  • editorul site-ului nu inregistreaza intarzieri la plata contributiei SATI
  • site-ul a fost masurat continuu in luna de referinta.
5. Cum sunt livrate rezultatele SATI?

Rezultatele SATI sunt livrate astfel:
  • rezultatele de audiență SATI sunt disponibile prin intermediul aplicației specializată www.sati.brat.ro pentru vizualizarea datelor, realizarea și evaluarea planurilor de media.
  • rezultatelor de trafic SATI sunt disponibile prin aplicația specializată www.sati.brat.ro pentru toate site-urile incluse în sistemul de măsurare, dar și în Piano Insight, o aplicație specializata care oferă acces în timp real la rezultatele de trafic ale site-urilor fiecărui editor. Sunt disponibile toate metricile de trafic.
  • rezultate referitoare la consumul de conținut multimedia (streaming) sunt disponibile prin intermediul aplicației specializate www.sati.brat.ro pentru toate site-urile ce măsoară conținutul multimedia și disponibile fiecărui editor pentru site-urile proprii în aplicația Piano Insight, care permite acces în timp real la date.
  • rezultatele privind investitiile in publicitatea online obtinute prin MIPO sunt disponibile in aplicatia specializata Media Monitor
.6. Indicatorul de trafic Client Unic desemneaza un vizitator (o persoana)?
 
Nu, prin Client Unic se intelege un browser, identificat de sistemul de masurare prin intermediul cookies sau prin intermediul unor alte informatii. Numarul de Clienti Unici ai unui site intr-o unitate de timp poate diferi semnificativ de numarul de persoane care au vizitat site-ul. 
 
7. De ce rezultatele de trafic ale unui site masurat in SATI difera de rezultatele aceluiasi site masurat folosind un alt sistem de masurare?
 
Diferentele in rezultate sunt explicate prin diferentele de metodologie sau algoritmi de agregare. In calculul numarului de clienti unici ai unui site intr-o perioada de timp se iau in calcul de obicei numarul de cookies identificati de sistem si, in cazul browserelor cookie-disabled, combinatii de variabile de genul user-agent - OS (tip/versiune), browser (tip/versiune), etc.