Studiul de Audienta si Trafic Internet

Intrebari Frecvente legate de SATI

1. Cum poate o companie deveni membru BRAT/DI BRAT?
 
Pasii pe care o companie trebuie sa ii urmeze pentru a deveni membru BRAT sunt urmatorii:

- completeaza si trimite cerere de aderare la organizatie

- plateste cotizatia anuala BRAT
 
Conditiile de aderare sunt detaliate in pagina aderare la organizatie.

 
2. Care sunt conditiile pentru ca un site sa poata fi inclus in SATI?
 
Pentru ca site sa fie inclus in Studiului de Audienta si Trafic Internet trebuie indeplinite urmatoarele conditii:
 
-   Editorul publicatiei trebuie sa fie membru BRAT;
 
-   Editorul publicatiei trebuie sa fie membru al Departamentului Internet al BRAT;
 
-   Editorul site-ului trebuie sa implementeze in fiecare pagina a site-ului un tag de masurare (un script JavaScript);
 
-   Editorul site-ului trebuie sa furnizeze BRAT un tarif de publicitate oficial pentru site-ul in cauza.

 
3. In cit timp de la includerea unui site in masurarea SATI sunt disponibile primele rezultate de trafic si audienta?
 
Primele rezultate de trafic ale unui site sunt publicate la 1 luna de la implementarea corecta a tagului SATI. Publicarea rezultatelor este conditionata si obtinerea editorului a calitatii de membru BRAT si membru in Departamentul Internet al BRAT.
 
Primele rezultate de audienta ale unui site sunt publicate la aproximativ 6-8 saptamani de la finalizarea valului de 3 luni de colectare a datelor. O livrare de audienta si sociodemografice se face pentru perioade de referinta de 3 luni. Un site poate beneficia de rezultatele de audienta pentru o livrare numai daca a fost masurat continuu in perioada de referinta corespunzatoare (3 luni).

 
4. Care sunt conditiile pentru ca un site sa poata avea publicate rezultate de audienta?
 
Conditiile pentru ca un site sa aiba publicate rezultate de audienta sunt:

- editorul site-ului este membru BRAT si DI BRAT

- editorul site-ului nu inregistreaza intirzieri la plata contributiei SATI

- site-ul a acumulat un numar de 50 de chestionare online completate in medie intr-o luna a perioadei de referinta

- site-ul a fost masurat continuu in cele 3 luni ale perioadei de referinta.
 
 
5. Cum sunt livrate rezultatele SATI?
 
Livrarea rezultatelor SATI de audienta se realizeaza prin intermediul Sesame, o aplicatie specializata pentru vizualizarea datelor, realizarea si evaluarea planurilor de media.

Livrarea rezultatelor SATI de trafic se realizeaza prin Scores, o aplicatie specializata care ofera acces in timp real la toate rezultatele de trafic colectate de sistemul de masurare, pentru toate site-urile masurate in SATI. Sunt disponibile toate metricile de trafic, cu exceptia rezultatelor referitoare la reffereri externi si cuvinte de cautare. Aceste 2 metrici ale unui site sunt disponibile numai editorului site-ului respectiv.

Pe linga rezultatele de audienta si trafic, SATI mai masoara si publica rezultate referitoare la consumul de continut multimedia (streaming). Acestea sunt publicate prin intermediul unei instante Scores, care permite acces in timp real la date. 

 
6. Cum se poate obtine acces la rezultatele SATI/MIPO?
 
Pentru ca o companie sa aiba acces la rezultatele SATI/MIPO trebuie:

- sa obtina calitatea de membru BRAT si membru al Dep Internet al BRAT. Aderarea la BRAT/DI BRAT se face in conditiile descrise in sectiunea Aderare la organizatie.

- sa aiba in vigoare un contract SATI si sa contribuie financiar la realizarea SATI
 
Conditiile care trebuie indeplinite pentru a obtine acces la rezultate sunt descrise in pagina conditii de acces la date SATI.
 

7. Indicatorul de trafic Client Unic desemneaza un vizitator (o persoana)?
 
Nu, prin Client Unic se intelege un browser, identificat de sistemul de masurare prin intermediul cookies sau prin intermediul unor alte informatii. Numarul de Clienti Unici ai unui site intr-o unitate de timp poate diferi semnificativ de numarul de persoane care au vizitat site-ul. 
 

8. De ce rezultatele de trafic ale unui site masurat in SATI difera de rezultatele aceluiasi site masurat folosind un alt sistem de masurare?
 
Diferentele in rezultate sunt explicate prin diferentele de metodologie sau algoritmi de agregare. In calculul numarului de clienti unici ai unui site intr-o perioada de timp se iau in calcul de obicei numarul de cookies identificati de sistem si, in cazul browserelor cookie-disabled, combinatii de variabile de genul user-agent - OS (tip/versiune), browser (tip/versiune), etc.