Ce este BRAT?

BRAT este o organizație non-profit a industriei de media și publicitate, care are ca membri: editori de presă scrisă și online, agenții, regii și clienți de publicitate, difuzori de presă, companii ce dețin statii radio, companii de outdoor și alți terți interesați.

Obiectivul BRAT este sprijinirea industriei de media și publicitate, prin stabilirea unor metode și standarde comune privind modul de măsurare al indicatorilor de performanță ai produselor media.

BRAT pune la dispozitia pieței de media și publicitate indicatorii de performanță obținuți în urma auditului și studiilor realizate.

BRAT pune la dispozitia pieței de media și publicitate:
  • cifre independente – furnizate de un organism independent;
  • cifre credibile – obținute după standarde și metodologii selectate și recunoscute de întreaga piață;
  • cifre comparabile – toate publicațiile, siteurile, stațiile radio și locatiile OOH respectă aceleași reguli, standarde și metodologii.

BRAT oferă urmatoarele servicii:

Auditul Tirajelor - reprezintă activitatea de auditare a datelor de difuzare a publicațiilor tipărite, pe baza standardelor și metodologiilor stabilite de membrii asociației. Rezultatele auditului tirajelor pot fi consultate în pagina cifre de difuzare.

SNA FOCUS - Studiul Național de Audiență reprezintă studiul realizat de BRAT care măsoară audiența și profilele titlurilor din presa scrisă, consumul de produse și servicii (inclusiv mărci), informații utilizate în realizarea și evaluarea planurilor de media. Rezultatele SNA FOCUS pot fi consultate în pagina livrări SNA FOCUS.

SATI - Studiul de Audiență și Trafic Internet este studiul realizat de BRAT care masoară audiența, traficul și profilele sociodemografice ale site-urilor web. Rezultatele SATI pot fi consultate în paginile de rezultate trafic și rezultate audiență.

MIP - Monitorizarea Investițiilor în Publicitate reprezintă studiul realizat de BRAT care monitorizează investițiile în publicitate pentru presa scrisă, radio, internet și OOH. Informații despre modul de realizare a MIP pentru fiecare mediu în parte pot fi consultate în pagina dedicată acestui studiu.


SAO - Studiul de Audiență OOH oferă pieței de media și publicitate informații complete cu privire la audiența și profilele sociodemografice ale panourilor publicitare. Informații suplimentare despre SAO pot fi consultate în pagina dedicată acestui studiu, iar rezultatele SAO pot fi consultate pe pagina de rezultate audiență.