Studiul de Audienta si Trafic Internet

Regulamentul de organizare și funcționare al
Departamentului Internet

 
- Aprobat la data de 11.10.2018 -



PREAMBUL

 
Având în vedere:
 
Având în vedere:
a.   prevederile Statutului Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT), potrivit cărora intră în obiectul de activitate al Asociației și „oferirea către membrii Asociației de servicii de marketing, complementare scopului Asociației“;
b.   Hotărârea Adunării Generale din data de 30.11.2001 prin care s-a aprobat demararea acestei activități în cadrul BRAT prin constituirea unui Departament Internet;
c.   Acordul de constituire din data de 05.09.2006 prin care mai mulți membri ai BRAT au convenit să pună bazele Departamentului Internet din cadrul BRAT și s-au angajat să susțină financiar funcționarea acestui departament;
d.   Acordul de constituire a Grupului de Inițiativă din data de 17.02.2016, prin care s-a decis lansarea unei platforme de management a datelor online (SATI DMP)
 
s-a elaborat prezentul Regulament de Organizare și Funcționare al Departamentului Internet.
 


Art.1 În vederea aducerii la indeplinire a scopului BRAT, obiectivul Departamentului Internet în cadrul BRAT reprezinta stabilirea de către membrii departamentului a unor definiții comune privind indicatorii de performanță ai produselor media online și crearea unui set de reguli, standarde și proceduri de realizare a studiilor referitoare la performanțele site-urilor web desfășurate în cadrul BRAT prin intermediul Departamentului Internet.  
 
Convențional, în textul regulamentului Departamentul Internet va fi denumit „Departamentul“ sau „DI“.
 
Departamentul Internet se constituie din membri BRAT care îndeplinesc condițiile prezentului regulament.
 
Art.2 Activitatea privind studiile pentru măsurarea performanțelor site-urilor web, a altor studii de marketing referitoare la publicitatea online, prelucrări și/sau exploatări specifice de date online se desfășoară de către BRAT, prin personal propriu sau prin intermediul unei instituții agreate de BRAT.
 
Pentru a participa la oricare dintre studiile Departamentului Internet și/sau pentru a avea acces la rezultatele acestora, toți membrii Departamentului trebuie să semneze cu societatea/ile desemnată/e de AG DI un contract pentru realizarea studiilor desfășurate în cadrul DI, contractul având aceeași formă și urmând același model de finanțare, conform prevederilor prezentului regulament.

 
Art.3 Departamentul Internet va funcționa în cadrul BRAT potrivit Statutului asociației, Regulamentului de Organizare și Funcționare a BRAT, hotărârilor Adunării Generale a BRAT, hotărârilor Consiliului Director al asociației, Acordului și dispozițiilor prezentului Regulament de Organizare și Funcționare. 
 
Art.4 Rezultatele Studiilor Departamentului vor fi puse doar la dispoziția membrilor activi ai Departamentului, potrivit procedurilor stabilite de prezentul regulament și prevederilor contractelor semnate de membri pentru realizarea studiilor, desfășurate în cadrul DI.
 
Art.5 Termenii, definițiile și noțiunile din prezentul regulament se completează cu cele din Regulamentul Tehnic al DI și Regulamentul de Organizare și Funcționare al BRAT.
 
Art.6 Prevederile prezentului regulament se completează cu cele din Statutul BRAT, Regulamentul de Organizare și Funcționare al BRAT și Regulamentul Tehnic al DI.
 
Art.7 Sistemul de Audiență și Trafic Internet (SATI) este denumirea convențională a Sistemului de măsurare desfășurat de Departamentul Internet al BRAT, ce permite:
- furnizarea rezultatelor de performanță a site-urilor web cu privire la audiență și trafic (SATI);
- monitorizarea investițiilor în publicitatea online (SATI MIPO);

- realizarea unei platforme de management a datelor online (SATI DMP). 
 
Art.8 Membrii cunosc și acceptă faptul că SATI poate înregistra erori sau greșeli, care nu sunt produse cu intenție de către BRAT sau furnizorii săi.
 

Capitolul 2. RAPORTURILE DEPARTAMENTULUI CU BRAT

Art.9 Departamentul Internet funcționează în cadrul BRAT ca un Departament specializat pentru realizarea standardelor și procedurilor de efectuare a Sistemului SATI.
 
Raporturile juridice ale Departamentului cu terții se vor realiza prin intermediul BRAT.
 
Art.10 Potrivit prezentului Regulament și în vederea realizării obiectului de activitate, Departamentul va avea organe proprii de conducere reprezentate de:
a) Adunarea membrilor Departamentului;
b) Comisia Tehnică;
c) Grupul Operațional al DI
 
Părțile componente ale Sistemului (SATI, SATI MIPO, SATI DMP), pot avea propriile adunări generale în cadrul Departamentului, formate din membrii activi ai Departamentului Internet ce au contracte în vigoare pentru realizarea respectivelor componente ale Sistemului SATI.
 
Art.11 Cheltuielile necesare funcționării Departamentului și realizării Sistemului pentru măsurarea performanțelor site-urilor web sau altor studii decise de Adunarea Generala a membrilor vor fi suportate de membrii Departamentului.
 
Art.12 Membrii oricărora dintre organele de conducere din cadrul DI (fie la nivel general, fie la nivel de părți componente ale Sistemului SATI) sau membrii oricăror comisii înființate ad-hoc pentru diverse obiective se obligă să păstreze confidențiale, atât pe parcursul deținerii calității de membru al unui organ de conducere, cât și după încetarea, în orice mod, a acestei calități, toate informațiile (scrise sau verbale) referitoare la afacerile BRAT, informații cu care vor fi intrat în contact prin prisma respectivei calități de membru. De asemenea, aceștia se obligă să păstreze secretul comercial și să nu dezvăluie, fără aprobarea scrisă a BRAT, niciun fel de informații confidențiale, totale sau parțiale, către oricare persoană, astfel încât să nu prejudicieze cu nimic BRAT. Informațiile confidențiale nu vor fi furnizate niciunui terț, inclusiv dar nu limitat la ceilalți membri BRAT. 
 
Orice încălcare a obligației de confidențialitate sus-menționată va avea ca efect imediat:
a.      pierderea calității de membru al organului de conducere din cadrul DI (precum și din cadrul oricărui alt departament BRAT, dacă este cazul);
b.     pierderea calității de membru al oricărui organ general de conducere BRAT (dacă este cazul);
informarea societății membre BRAT al cărei reprezentant este asupra încălcării clauzei și solicitarea schimbării reprezentantului.
Orice reprezentant al unei societăți membre BRAT care ia la cunoștință ca se află în conflict de interese în raport cu obiectivul organului de conducere sau comisiei la care vrea să acceadă este obligat să nu accepte desemnarea în cadrul acestui organ de conducere/comisii, sau, respectiv, să renunțe la această calitate.


Capitolul 3. MEMBRII DEPARTAMENTULUI INTERNET

Art.13 Dobândirea calității de membru a Departamentului se realizează prin îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiții:
a.  Solicitantul trebuie să dețină calitatea de membru BRAT,
b.  Solicitantul trebuie să depună o cerere de aderare la DI, în formatul standard care se găsește pe site-ul BRAT,
c.  Solicitantul trebuie să achite taxa de aderare la DI, în condițiile stabilite de adunarea membrilor DI,
d.  Solicitantul se angajează să participe la realizarea Sistemului de măsurare și a altor studii de marketing referitoare la publicitatea online în cadrul DI, în condițiile stabilite de Adunarea Generală a Departamentului Internet, prin semnarea contractelor aferente,
e.  Solicitantul îndeplinește și celelalte condiții ori obligații prevăzute în Statutul BRAT și în prezentul Regulament,
f.   Solicitantul susține financiar funcționarea Departamentului și își asumă obligațiile de respectare a regulamentului Departamentului Internet,
Solicitantul nu desfășoară acțiuni care contravin obiectivelor Departamentului.
 
Art.14 Directorul de Departament sau Directorul General BRAT constată îndeplinirea condițiilor menționate mai sus și certifică calitatea de membru a Departamentului.
 
Art.15 În situația în care Directorul de Departament/Directorul General apreciază că solicitantul nu îndeplinește ultima condiție (g), cererea de aderare la DI va fi discutată cu ocazia următoarei ședințe a Consiliului Director BRAT, care va lua o decizie cu privire la acordarea sau nu a calității de membru DI.
 
Art.16 Calitatea de membru DI se pierde la momentul la care membrul DI nu mai îndeplinește oricare dintre condițiile menționate la Art.13, cu excepția condiției d., care este reglementată de articolul următor.
 
Art.17 Departamentul Internet este compus din membri activi și membri observatori.
 
Membrii activi ai DI sunt acei membri care au în vigoare un contract pentru Sistemul de Audienta și Trafic Internet, încheiat în conformitate cu Art.13. Prin semnarea unui contract pentru Sistem se înțelege semnarea contractului cel puțin pentru studiile SATI și SATI MIPO. Semnarea contractului și pentru studiul SATI DMP este opțională pentru membrii activi ai Departamentului. Membrii activi al căror Contract SATI include și studiul opțional SATI DMP se numesc în continuare „membrii DMP”. În situația în care un membru DI activ nu are un contract în vigoare, încheiat în conformitate cu Art.13, pentru o perioada de 30 de zile, membrul DI activ devine membru observator.
 
La momentul în care membrul observator are în vigoare un contract în condițiile Art.13, membrul observator devine membru activ.
 
Membrul observator ce nu devine membru activ pentru o perioadă mai lungă de 3 luni, calculat de la data la care a devenit membru observator, își pierde calitatea de membru al Departamentului Internet.
 
În cadrul Departamentului Internet, membrii activi au drept de vot, iar membrii observatori nu au drept de vot.
 
La momentul la care un membru activ devine membru observator, acesta își pierde și calitatea de membru al Grupului Operațional al DI, precum și pe cea de membru al Comisiei Tehnice DI. În situația în care membrul respectiv nu mai este membru al unui alt departament BRAT, acesta va pierde calitatea de membru al Consiliului Director BRAT.

Art.18 Membrii Departamentului Internet au următoarele obligații:
a.      respectă scopul și obiectivele BRAT și DI,
b.     sprijină direct sau prin acțiunile proprii activitatea BRAT și a Departamentului Internet,
c.      nu inițiază sau desfășoară acțiuni care să prejudicieze în mod direct sau indirect activitatea BRAT sau DI,
d.     semnează și mențin în vigoare contractul pentru realizarea SATI, în forma să decisă de către Adunarea Generala a membrilor DI,
e.      nu aduc la cunoștința nici unui terț informațiile care le sunt puse la dispoziție, în orice formă, ca urmare a calității de membru BRAT sau DI, cu excepția rezultatelor studiului pentru care se aplică prevederile prezentului regulament,
f.      fac recomandări și propuneri cu privire la modul de desfășurare al activității BRAT sau DI, al realizării SATI sau în vederea amendării regulamentelor aplicabile,
g.      nu realizează și nu participă la alte studii, în afara de cele realizate de BRAT, de măsurare a performantelor site-urilor care utilizează metodologia utilizată de BRAT pentru realizarea studiilor proprii, așa cum a fost ea stabilită de membrii Departamentului Internet la desemnarea contractului cu furnizorii soluției tehnice pentru realizarea SATI
h.     fac demersurile necesare soluționării pe cale amiabilă a oricărui posibil diferend cu BRAT sau DI,
cunosc și respectă regulamentele BRAT și DI aplicabile, acestea fiind disponibile la sediul asociației și pe site-ul oficial al acesteia.

Art.19 Conducerea Departamentului va fi asigurată de:
a) Adunarea membrilor;
b) Comisia Tehnică,
c) Grupul Operațional al Departamentului
 
Art.20 Adunarea membrilor Departamentului este formată din reprezentanții membrilor Departamentului și are următoarele atribuții:
a.      stabilește standardele, metodologia și condițiile tehnice generale de realizare a Sistemului de Audienta și Trafic Internet (SATI);
b.     stabilește obiectivele SATI;
c.      validează metoda de calcul a traficului și audienței site-urilor web;
d.     aprobă toate costurile legate de realizarea Sistemului, obținerea și publicarea rezultatelor, cu excepția celor care se refera exclusiv la părți ale Sistemului ale căror beneficiari nu sunt toți membrii DI. Acestea din urmă vor fi aprobate de adunările generale proprii respectivelor componente ale Sistemului;
e.      stabilește modalitatea de finanțare a tuturor costurilor Sistemului, cu excepția celor care se referă exclusiv la părți ale Sistemului ale căror beneficiari nu sunt toți membrii DI. Acestea din urmă vor fi stabilite de adunările generale proprii respectivelor componente ale Sistemului;
f.      discută și aprobă proiectul anual de activitate al Departamentului;
g.      elaborează Regulamentul de Organizare și Funcționare al Departamentului Internet, Regulamentul Tehnic al Departamentului de Internet și modificările acestora, pe care le supune aprobării Consiliului Director al BRAT;
h.     aprobă anual componența membrilor Comisiei Tehnice;
i.       aprobă proiectele de contracte ce urmează a fi semnate de către organele de conducere ale BRAT în vederea realizării Sistemului;
j.       aprobă forma acordului de reprezentare a unui site de către un editor sau regie de publicitate, care nu este proprietarul site-ului;
k.     validează licitația și rezultatul acesteia pentru desemnarea instituției/instituțiilor cu sprijinul căreia/cărora va fi efectuat Sistemul, cu excepția celor care se refera exclusiv la părți ale Sistemului ale căror beneficiari nu sunt toți membrii DI. Acestea din urma vor fi validate de adunările generale proprii respectivelor componente ale Sistemului;
l.       desemnează membri în vederea alegerii lor în cadrul Consiliului Director, ca reprezentanți ai DI;
m.    aprobă strategia de securitate, masurile generale si/sau procedurile interne ce vor fi implementate de BRAT (in calitate de Persoana Împuternicita de Operator), in vederea respectării prevederilor GDPR cu privire la activitatea Departamentului Internet si a studiilor realizate in cadrul acestuia;
n.    aprobă componenţa Acordului Operatorilor Asociați (AOA) aferent studiilor realizate in cadrul Departamentului Internet, părțile componente ale AOA urmând a fie decise după caz, de forurile competente conform regulamentelor aplicabile.
 
Art.21 La adunarea generală toți membrii vor fi convocați în scris, inclusiv pe fax sau mijloacele electronice, sub semnătura directorului de Departament sau a Directorului General, cu cel puțin șapte zile înainte de data stabilită pentru adunarea generală.
 
În convocare trebuie specificate ordinea de zi, data, locul și ora ședinței.
 
Materialele în vederea susținerii ordinii de zi pot fi consultate de către membri la sediul BRAT și pe site-ul BRAT. Materialele ședinței vor fi disponibile cu cel puțin 3 zile înainte de data ședinței.
 
Art.22 Adunarea generală a membrilor este valabil întrunită cu majoritatea simplă a membrilor activi. Adunarea generală a membrilor poate lua decizii valabile cu majoritatea simplă a voturilor exprimate de către membrii activi în adunarea generală valabil constituită, cu excepția aprobării conținutului și semnării contractului pentru măsurarea performanțelor site-urilor web, care se aprobă cu votul a două treimi din numărul total de voturi exprimat de membri activi în adunarea generală valabil constituită. Voturile sunt distribuite conform Art.23.
 
La adunarea generală pot lua parte toți membrii DI, dar au drept de vot numai membrii activi.
 
În situația deciziilor care privesc exclusiv aspecte de SATI DMP, se vor întruni adunări generale ale membrilor DMP, după reguli specifice, ce vor fi detaliate la capitolul aferent.
 
Art.23 Votul în cadrul ședințelor adunării membrilor Departamentului va fi exercitat de către membrii activi astfel:
·       suma voturilor exercitate de către regiile și editorii prezenți în adunarea generală legal constituită reprezintă 50% din numărul total de voturi necesare în luarea deciziilor;
·       suma voturilor exercitate de către agențiile de media și clienții prezenți în adunarea generală legal constituită reprezintă 50% din numărul total de voturi necesare în luarea deciziilor.
 
Agențiile și clienții de publicitate membri activi și prezenți în adunarea generală legal constituită împart în mod egal cele 50% voturi care le revin, respectiv un vot fiecărei agenții, un vot fiecărui client.
 
Editorii și regiile de publicitate membri activi și prezenți în adunarea generală legal constituită împart în mod egal cele 50% voturi care le revin, respectiv un vot fiecărui editor, un vot fiecărei regii.
 
Un membru DI BRAT din categoria “terți interesați” nu are drept de vot în ședințele Adunării Generale a membrilor DI BRAT și nu poate fi ales în Comisia Tehnica sau alte organe de conducere a Departamentului.

 
Art.24 Pentru ședințele adunării membrilor, fiecare membru va fi reprezentat de către reprezentantul său în relația cu Departamentul Internet, desemnat în condițiile Regulamentului de Organizare și Funcționare BRAT, reprezentant care prin votul său va exprima poziția membrului care l-a desemnat.
 
Art.25 Comisia Tehnică a Departamentului Internet este formată din reprezentanții membrilor activi DI, astfel:
a)     5 agenții sau clienți de publicitate, membri activi ai DI;
b)     5 editori sau regii de publicitate, membri activi ai DI;
c)     Directorul de proiect/Directorul General BRAT.
 
Art.26 Calitatea de membru al Comisiei Tehnice a Departamentului Internet poate înceta în următoarele situații:
a.   prin revocare de către Adunarea Generală a Departamentului Internet al BRAT,
b.   prin pierderea calității de reprezentant în Departamentul Internet al BRAT al membrului asociației,
c.   prin retragere motivată în scris, adresată directorului de Departament,
d.   în cazul neparticipării la 3 ședințe consecutive ale Comisiei Tehnice, sau la 5 ședințe pe parcursul unui an calendaristic.
 
Prin încetarea calității de membru în Comisia Tehnică a Dep Internet al BRAT locul acestuia va deveni vacant, până la data următoarei ședințe a Adunării Generale a Dep Internet BRAT.
 
Art.27 Membrii Comisiei Tehnice DI vor fi convocați în scris, inclusiv pe fax sau mijloacele electronice, sub semnătura directorului de Departament sau a directorului general, cu cel puțin trei zile înainte de data stabilită pentru ședința.
 
În convocare trebuie specificate ordinea de zi, data, locul și ora ședinței.
 
Materialele în vederea susținerii ordinii de zi pot fi consultate de către membri la sediul BRAT și pe site-ul BRAT.
 
Materialele ședinței vor fi disponibile cu cel puțin 3 zile înainte de data ședinței.
 
Art.28 Comisia Tehnică este valabil constituită în prezența a cel puțin jumătate dintre membrii săi, minim 2 reprezentanți ai fiecărei categorii editori/regii, respectiv agenții/clienți, și a directorului de proiect internet al BRAT, membrii care și-au exprimat votul în scris fiind considerați prezenți. Ședințele pot fi ținute dacă cel puțin 3 membri sunt fizic prezenți, în caz contrar, pentru validitatea constituirii fiind necesar ca toți membrii să-și fi exprimat votul în scris.
 
Comisia Tehnică ia decizii cu majoritate simplă a voturilor exprimate, luându-se în considerare și voturile exprimate în scris, inclusiv prin mijloace electronice.
 
Directorul de proiect /Directorul General BRAT are drept de vot în cadrul comisiei.
 
Art.29 Atribuțiile Comisiei Tehnice:
1.     supraveghează derularea contractului semnat de asociație pentru îndeplinirea SATI și îndeplinirea obiectivelor acestuia;
2.     propune schimbarea furnizorului/furnizorilor și organizarea unei noi licitații pentru această schimbare;
3.     propune modificări ale Regulamentului de Organizare și Funcționare DI și ale Regulamentului Tehnic SATI ;
4.     propune adunării membrilor Departamentului standarde, metodologii, strategii de lucru și condiții tehnice generale pentru realizarea studiului, metode de calcul;
5.     colaborează cu directorul de proiect internet al BRAT la realizarea obiectului de activitate al Departamentului;
6.     propune și susține soluții pentru îmbunătățirea activității Departamentului;
7.     supune aprobării adunării membrilor măsurile ce trebuie luate în situații care nu au fost reglementate prin prezentul regulament;
8.     urmărește aplicarea regulamentului;
9.     elaborează și supune aprobării adunării membrilor caietul de sarcini în baza căruia se efectuează licitația și/sau Sistemul, precum și modificări la acesta;
10.   colaborează cu directorul de proiect internet al BRAT la elaborarea strategiei și a modalităților de finanțare a Sistemului;
11.   inițiază și organizează licitația pentru contractarea serviciilor de realizare a Sistemului;
12.   negociază costurile legate de realizarea Sistemului SATI, de obținerea și publicarea rezultatelor și modalitatea de acoperire a acestor costuri;
13.   prezintă Adunării membrilor și Consiliului Director BRAT rapoarte asupra activității și problemelor apărute în activitatea Departamentului;
14.   Pe baza propunerilor directorului de proiect internet al BRAT, aprobă stabilirea și modificarea detaliilor metodologice și procedurale de realizare a Sistemului SATI;
15.    stabilește masuri si modalități de punere in aplicare a AOA aferent studiilor realizate in cadrul DI si a strategiilor stabilite de Adunarea Generala a membrilor DI in vederea respectării GDPR in cadrul prelucrării de date cu caracter personal de către BRAT (ca Persoana Împuternicita de Operator).

 
 
Art.30 Grupul Operațional funcționează în cadrul DI conform prevederilor ROF BRAT si are urmatoarele atributii:
1.    initiaza si organizeaza licitatiile in vederea identificarii furnizorilor pentru contractele DI, cu respectarea prevederilor regulamentelor;
2.    negociaza contractele DI cu prestatorii;
3.    supraveghează derularea contractelor DI;
4.    propune schimbarea prestatorilor şi organizarea unei noi licitaţii pentru această schimbare;
5.    prezintă rapoarte periodice asupra situaţiei departamentului către Consiliul Director BRAT şi către adunarea membrilor BRAT;
6.    colaborează cu directorul de proiect al DI si Directorul General BRAT la realizarea obiectului de activitate al Departamentului;
7.    propune şi susţine soluţii pentru îmbunătăţirea activităţii DI;
8.    colaboreaza cu directorul de proiect al DI si Directorul General BRAT la elaborarea strategiei şi a modalităţilor de finanţare ale Departamentului;
9.    negociază costurile legate de realizarea studiului, de obţinerea şi publicarea rezultatelor şi modalitatea de acoperire a acestor costuri;
10.    ia decizii, in timp util, in numele Operatorilor Asociati din cadrul DI, in privinta unor aspecte privind prelucrarea de date cu caracter personal (DCP) de catre BRAT (in calitate de Persoana Imputernicita de Operator), astfel:
   10.1    decide solutionarea cererilor sau plângerilor primite de către BRAT de la Persoanele Vizate sau de la terți, cu excepția cererilor la care BRAT poate formula in mod direct un răspuns, in baza legii;
   10.2    evaluează orice încălcare a securității DCP in legatura cu studiile DI si stabileste măsurile de remediere și corecție ce urmeaza a fi puse in aplicare de BRAT.
   10.3    evaluează riscul privind incalcarea drepturilor și libertăților Persoanelor Vizate in baza respectarii GDPR si decide notificarea autoritatii de supraveghere competenta si/sau a Persoanelor Vizate;
    10.4    decide orice alte masuri in situații excepționale si care impun masuri de urgenta.



Art.31 Vicepresedintele BRAT al DI activeaza in cadrul Departamentului conform prevederilor ROF BRAT si are urmatoarele atributii:
1.    preia partial atributiile Presedintelui BRAT, in chestiunile ce privesc strict activitatile DI, fara a-l inlocui pe Presedintele BRAT;
2.    in privinta prelucrarii de catre BRAT de DCP (in calitate de Persoana Imputernicita de Operator), are urmatoarele atributii specifice:
  2.1    notifica in scris, in timp util, autoritatea de supraveghere competenta, in situația in care Grupul Operational al DI a decis notificarea;
  2.2    notifica prompt Persoanele Vizate, in situația in care Grupul Operational al DI a decis notificarea;
  2.3    indeplineste rolul de punct de contact al Operatorilor Asociati ai DI cu autoritatea de supraveghere competenta,
  2.4    indeplineste rolul de punct de contact al Operatorilor Asociati ai DI cu Persoanele Vizate;
  2.5    colaboreaza cu responsabilul cu protectia datelor din cadrul BRAT cu privire la indeplinirea obligatiilor specifice GDPR.

In situații excepționale, in care Vicepreședintele BRAT al DI nu își poate exercita oricare dintre atribuțiile legate de prelucrarea de DCP de catre BRAT, in caz de urgenta, atribuțiile sale vor fi preluate, temporar, de către un membru al Grupului Operațional al DI.



Art.32 Atribuțiile directorului Departamentului Internet al BRAT
1.     convoacă, ori de câte ori este nevoie, Comisia Tehnică;
2.     elaborează și pregătește materialele supuse analizei Comisiei Tehnice și Adunării Generale a membrilor DI și le pune la dispoziția membrilor în condițiile prezentului regulament;
3.     organizează și conduce ședințele Comisiei Tehnice;
4.     prezintă directorului general BRAT și organelor de conducere a Departamentului sau BRAT, rapoarte asupra activității și problemelor apărute în derularea contractului;
5.     urmărește colectarea fondurilor necesare efectuării Sistemului și a obținerii și publicării rezultatelor;
6.     supraveghează derularea contractului de realizare a Sistemului, păstrând în permanență legătura cu furnizorul/furnizorii;
7.     consultă Comisia Tehnică cu privire la stabilirea și modificarea detaliilor metodologice și procedurale de realizare ale Sistemului SATI;
8.     stabilește și modifică, cu aprobarea Comisiei Tehnice, detaliile metodologice și procedurale de realizare ale Sistemului SATI;
9.     actualizarea listei de site-uri ce face obiectul SATI și SATI DMP;
10.   prezintă rapoarte periodice asupra situației Departamentului către Consiliul Director BRAT și către adunarea membrilor.
  

Capitolul 6. SANCȚIUNI
 

Art.33 Directorul DI BRAT urmărește respectarea de către membrii DI BRAT a Regulamentului de organizare și funcționare DI BRAT și a Regulamentului Tehnic al DI BRAT. În cazul în care se observă nerespectarea prevederilor regulamentare, directorul DI BRAT va sesiza organele competente, pentru a lua măsuri asupra nerespectării regulamentelor și a cauzelor care a dus la acestea.
 
Art.34 În situația în care un editor implementează tagul de măsurare al studiului de măsurare al performantelor site-urilor web fără respectarea revederilor prezentului regulament sau ale Regulamentului Tehnic pentru măsurarea site-urilor web, Directorul DI va sesiza membrul editor cu privire la nerespectarea regulamentelor în vigoare și va suspenda publicarea rezultatelor până la clarificarea situației și remedierea problemei.
 
Dacă, după primirea sesizării de la directorul DI, editorul nu modifica, în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea sesizării, implementarea tagului în sensul respectării regulamentului, directorul DI va informa membrii DI BRAT de nerespectarea prevederilor regulamentare privind implementarea tagului, și, începând cu a doua zi lucrătoare, va efectua următoarele:
a. rezultatele site-ului în care a fost observata neregula nu vor mai fi publicate în aplicația specializată de raportare a rezultatelor de trafic, și
b. pe www.brat.ro/sati/rezultate, rezultatele de trafic ale site-ului vor fi înlocuite cu un avertisment referitor la problema identificată pentru rezultatele aferente întregii perioade pentru care neregula și-a produs efecte.
 
Indiferent dacă editorul remediază sau nu problema în termen de 3 zile lucrătoare, la prima ședință a Comisiei Tehnice se va lua în discuție raportul directorului DI și CT poate propune Consiliului Director sancționarea site-ului în culpă, prin nepublicarea rezultatelor site-ului respectiv.
 
Consiliul Director al BRAT poate decide nepublicarea rezultatelor site-ului pentru o perioadă cuprinsă între 15 zile și 3 luni.
 
În cazul în care editorul remediază situația care a dus la nerespectarea regulamentului pentru implementarea tagului, rezultatele site-ului vor începe să fie publicate în termen de 2 zile lucrătoare, de la momentul la care membrul respectă prevederile regulamentare, dar nu și pentru perioada în care tagul nu a fost implementat corect.
 
Nepublicarea rezultatelor site-ului se realizează pin nepublicarea lor în aplicația specializata de raportare a traficului, nepublicarea lor pe www.brat.ro/sati/rezultate și netransmiterea rezultatelor sub nici o alta forma către membrii sau terți.

 
Art.35 Penalizari in cazul unei implementari neconforme a tagului de masurare pentru campaniile publicitare
 
In situatia unei implementari neconforme a tagului de masurare SATI MIPO, in functie de gravitatea neconformitatii, penalizarile aplicate celui responsabil cu implementarea vor fi:
a. daca tagul nu a fost implementat intr-o campanie, pentru mai mult de 4 zile, sau tagul nu a fost implementat in 2 campanii pentru mai mult de 2 zile, operatorul ad-server (daca acesta este participant la studiu, daca nu - editorul site-ului pe care este livrata campania) nu va mai avea acces la rezultatele studiului pentru o perioada de o luna;
b. daca tagul implementat intr-o campanie are identificatorul gresit (al altei campanii) sau daca sunt implementate 2 sau mai multe taguri pentru o campanie, rezultatele pentru segmentul de campanie corespunzator operatorului ad-server care a implementat campania nu vor mai fi publicate.
 
Art.36 Penalizari in cazul nedeclararii campaniilor publicitare la BRAT
 
Pentru societatile ce depasesc media lunara a campaniilor nedeclarate in sistemul SATI MIPO per societate, societatea responsabila cu declararea va fi penalizata prin restrictionarea accesului la rezultatele studiului SATI MIPO pentru o luna. In cazul campaniilor ce nu au fost declarate nici de catre agentie si nici de catre editor (in cazul in care agentia este membru BRAT), sanctiunea va fi aplicata agentiei ce nu a declarat Campania, suplimentar fata de sanctiunea aplicata editorului.


Capitolul 7. SECȚIUNEA 1. FINANȚARE
 
Art.37 Contribuțiile financiare ale membrilor Departamentului sunt:
a) costurile studiilor din cadrul Sistemului la care au acces;
b) taxa de aderare.
 
Taxa de aderare se va plăti de către membrii BRAT care doresc să adere la Departament și este cel puțin egală cu valoarea contribuției plătite de membrii fondatori începând cu data semnării acordului și până la data aprobării inițiale a prezentului regulament. Cuantumul taxei va fi stabilit anual de către adunarea membrilor.
 
Taxa de aderare va fi colectată în fondul special al Departamentului.
 
Taxa de aderare va fi plătită o singură dată, la aderarea la DI.
 
Art.38 Membrii Departamentului internet al BRAT vor constitui, pe baza hotărârii Adunării Membrilor, un fond special, evidențiat separat în bugetul BRAT. Fondul special este la dispoziția Adunării Membrilor Departamentului.
 
Art.39 În afara respectării reglementărilor legale cu privire la evidența contabilă a unei instituții, veniturile și cheltuielile Departamentului vor fi înregistrate și evidențiate și separat de celelalte cheltuieli efectuate de BRAT, pentru facilitarea controlului de către membrii Departamentului.

 

 

SECȚIUNEA 2. COSTURILE STUDIULUI

 
Modelul de finanțare a studiilor
 
Art.40 Costul total al studiilor este format din următoarele componente:
1. Costuri de realizare a studiilor.
2. Servicii și costuri de control al calității studiilor.
3. Costuri de publicare a studiilor și costuri de marketing.
4. Costuri administrative.
 
Costul total al studiilor va fi acoperit în mod diferențiat de către membrii Departamentului Internet, după cum urmează:
 
A.
Agențiile de media, agențiile de PR, regiile de publicitate, clienții de publicitate și terții interesați vor acoperi un procent de 10% din costul total al studiilor (notat cu COSTUL 1), în condiții specificate în prezentul regulament.
 
Contribuția agențiilor de PR care au optat la aderare doar pentru achiziționarea unui singur tip de date (SATI sau SATI MIPO), va fi egală cu cea plătită de agențiile de media pentru tipul de date achiziționat.
 
Regiile de publicitate care includ în studiu spre măsurare 2 sau mai puține site-uri, vor plăti o contribuție egală cu cea a unei agenții de media.
 
Contribuția agențiilor și regiilor de publicitate care includ în Sistem 2 sau mai puține site-uri va fi calculată prin împărțirea COSTULUI 1 (procentul de 10% din costul total al studiului) la numărul total al agențiilor și regiilor din aceasta categorie.
 
Contribuția SATI a unui membru al Departamentului Internet din categoria "Terți interesați" este egală cu contribuția unei agenții de media. În baza contribuției de mai sus, o societate din categoria „terți interesați” are acces direct numai la rezultate de trafic și audiență ale SATI. Accesul la rezultatele SATI MIPO va fi realizat conform prețurilor specifice SATI MIPO decise de AG DI. Un terț interesat nu poate opta pentru achiziționarea SATI MIPO integrală.
 
Regiile de publicitate care includ în Sistem spre măsurare 3 sau mai multe site-uri vor plăti o contribuție calculată pentru fiecare site separat, conform prevederilor de la punctul B.
 
B.
Editorii și regiile de publicitate care înscriu în Sistem 3 sau mai multe site-uri sau aplicații de mobil spre a fi măsurate, vor acoperi prin contribuțiile lor un procent de 90% din costul total al studiilor, notat cu COSTUL 2.
 
Un editor sau o regie care include mai multe site-uri sau aplicații de mobil în Sistem, va plăti suma contribuțiilor calculate separat pentru fiecare.
 
Aceste contribuții vor fi calculate separat pentru fiecare site sau aplicație de mobil, după modelul de mai jos, fiecare contribuție având următoarele componente:
 

  1. Siteuri web, prin suma următoarelor 2 componente
 
a) O componentă fixă, rezultată prin împărțirea unui procent de 35% din COSTUL 2 (90% din costul total al studiilor) la suma ponderată a numărului de site-uri și aplicații de mobil, utilizând următoarele ponderi (procentual):

  • Pondere 100%, pentru siteuri cu trafic mai mare de 500.000 afisari/luna
  •  pondere 50%, pentru siteuri cu trafic mai mic de 500.000 afișări/lună și pentru aplicațiile de mobil.
Ca exceptie de la această regulă, în cazul în care toate siteurile unui editor sau regii au un trafic lunar mai mic de 500.000 de afișări, pentru primul site/unul dintre siteurile introduse în SATI se menține ponderea 100%.
  • Pondere 25%, pentru siteuri  pentru siteuri cu trafic mai mic de 500.000 afișări/lună, începând cu al 11-lea site de acest tip inclus în SATI de un editor sau o regie.
Ca excepție de la această regulă, în cazul în care toate siteurile unei companii au un trafic lunar mai mic de 500.000 de afișări, pentru primul site/unul dintre siteurile introduse în SATI se menține ponderea 100%.
 
b) O componentă variabilă de trafic, rezultată prin înmulțirea unui procent de 65% din COSTUL 2 (90% din costul total al studiilor) cu un coeficient egal cu procentul reprezentat de traficul mediu lunar calculat pentru ultimele 3 luni al site-ului, din totalul traficului site-urilor și aplicațiilor înscrise.
 
Traficul mediu calculat pe ultimele 3 luni va fi exprimat în număr de afișări pe lună și este calculat ca medie a ultimelor 3 luni, sau a perioadei de existență a site-ului din ultimele 3 luni calendaristice.
 
Traficul mediu lunar este plafonat superior la 20.000.000 afișări pe lună.
 
În cazul în care există o limită de afișări incluse în pretul fix al contractului dintre BRAT și furnizorul soluției SATI, distribuirea costurilor suplimentare generate de depășirea acestei limite de afișări se face după următoarea regulă: în lunile în care BRAT înregistrează o depășire a limitei totale de afișări contractuală, suma suplimentară va fi distribuită exclusiv siteurilor ce beneficiază de limitarea superioară de trafic de 20 mil afișări/lună,  costul suplimentar ce revine fiecărui site fiind calculat proporțional cu traficul fiecărui website din totalul depașirii de afișări, procent aplicat sumei suplimentare.
 

  1. Aplicații de mobil prin suma următoarelor 2 componente:
 
  1. 50% din componenta fixă rezultată în cazul unui site inclus în studiu, conform calculului prezentat anterior.
 
b) O componentă variabilă de trafic, rezultată prin înmulțirea unui procent de 30% din COSTUL 2 (90% din costul total al studiilor) cu un coeficient egal cu procentul reprezentat de traficul mediu lunar calculat pe ultimele 3 luni al aplicației, din totalul traficului site-urilor și aplicațiilor înscrise.
 
Traficul mediu calculat pe ultimele 3 luni va fi exprimat în număr de afișări pe lună și este calculat ca medie a ultimelor 3 luni, sau a perioadei de existență a aplicației de mobil din ultimele 3 luni calendaristice.
Traficul mediu lunar este plafonat superior la 20.000.000 afișări pe lună.
 
 
Calculul contribuțiilor membrilor DI se efectuează pentru fiecare lună de măsurare și este facturat membrilor pentru un număr de luni de măsurare. În calculul contribuțiilor se utilizează rezultatele medii de trafic evaluate din studiu pentru o perioadă de 6 luni calendaristice, anterioară momentului calculării, sau pentru o perioadă între 1 și 5 luni, dacă siteul/aplicația nu a beneficiat de 6 luni de măsurare anterioare calculului contribuției.
 
Site-urile și aplicații de mobil care nu au fost măsurate prin SATI în ultimele 3 luni vor înainta către BRAT, la momentul solicitării semnării contractului pentru studii, o declarație pe proprie răspundere, într-un format decis de BRAT, prin care vor declara traficul mediu lunar, în ultimele 3 luni sau pe perioada anterioară de funcționare a site-ului/aplicației de mobil, cu un conținut similar.
 
Pentru site-urile și aplicațiile de mobil pentru care s-a utilizat în calculul costurilor declarația pe propria răspundere, odată cu următoarea calculare a contribuției, aceasta va fi recalculată și pentru perioada anterioară, în conformitate cu rezultatele de trafic măsurate de SATI pentru site-ul/aplicația de mobil în cauză. Editorul sau regia va accepta ca și cost al studiului pentru perioada deja măsurată suma rezultată prin recalcularea contribuției conform traficului măsurat în studiu.
 
 
 
Art.41 Editorii sau regiile membri ai DI ce doresc să includă un site sau o aplicație de mobil în studiu, după momentul calculului contribuțiilor pentru o perioadă, trebuie să plătească o contribuție ce va fi calculată astfel:

  1. Siteurile web, prin suma următoarelor 2 componente:
 
a) O componentă fixă egală cu contribuția fixă a site-urilor incluse în studiu pentru perioada pentru care se efectuează calculul calculului.
 
b) O componentă variabilă de trafic, rezultată prin înmulțirea unui procent de 65% din COSTUL 2 cu un coeficient egal cu procentul reprezentat de traficul mediu lunar declarat pe ultimele 3 luni al site-ului (sau perioada de existență) din totalul traficului tuturor site-urilor și aplicațiilor înscrise în studii.
 
 

  1. Aplicații de mobil prin suma următoarelor 2 componente:
 
a) O componentă fixă, egala cu contribuția fixă a aplicațiilor incluse în studiu pentru perioada pentru care se efectuează calculul.
 
b) O componentă variabilă de trafic, rezultată prin înmulțirea unui procent de 30% din COSTUL 2 (90% din costul total al studiilor) cu un coeficient egal cu procentul reprezentat de traficul mediu lunar calculat pe ultimele 3 luni al aplicației, din totalul traficului site-urilor și aplicațiilor înscrise.
 
Traficul mediu calculat pe ultimele 3 luni va fi exprimat în număr de afișări pe lună și este calculat ca medie a ultimelor 3 luni, sau a perioadei de existență a aplicației de mobil din ultimele 3 luni calendaristice.
Traficul mediu lunar este plafonat superior la 20.000.000 afișări pe lună.
 
În funcție de momentul includerii unui site sau unei aplicații de mobil în SATI față de momentul începerii unui an de studiu, editorul sau regia care include site-ul/aplicația de mobil în SATI va plăti o contribuție SATI proporțională cu numărul de luni pentru care beneficiază de măsurare din totalul de 12 luni aferent.
 
Art.42 Agențiile membre ale DI care doresc să devină beneficiari ai SATI după momentul calculului contribuțiilor pentru o anumită perioadă trebuie să plătească o contribuție care va fi calculată după cum urmează:
 
O contribuție egală cu cea plătită de agențiile de media care au luat parte la calculul inițial al contribuțiilor pentru respective perioadă, pentru fiecare livrare de rezultate de audiență pe care o contractează.
 
În funcție de momentul includerii unei agenții în SATI față de momentul începerii unui an de studiu, agenția va plăti o contribuție SATI proporțională cu numărul de luni pentru care beneficiază de rezultate din totalul de 12 luni aferent.

Art.43 Contribuția la bugetul SATI a unui client de publicitate va fi fixă, în cuantum de 1.000 EUR/an de studiu. Sumele încasate de la clienții de publicitate se vor acumula în rezervele studiilor și vor rămâne la dispoziția Departamentului Internet.
 
Art.44 În cazul site-urilor/aplicațiilor de mobil pentru care acest lucru este permis, dacă un editor membru DI BRAT optează să nu facă publice rezultatele respectivului site, conform Art. 56, dar deține în același timp și calitatea de client de publicitate, sau terț interesat în relație cu BRAT, și dorește să poată accesa rezultatele tuturor site-urilor din SATI, acesta va achita pentru SATI suma celor două contribuții calculate pentru cele două servicii de care beneficiază: contribuția pentru măsurarea site-ului + contribuția de client de publicitate sau terț interesat. În cadrul Adunării Generale, va avea drept de vot prin calitatea sa de client de publicitate sau terț interesat.
 
Art.45 Toate contribuțiile pentru realizarea studiilor vor fi achitate către instituția agreată de Adunarea membrilor Departamentului și de către CD BRAT, în tranșe, conform eșalonării convenite contractual cu societatea/ile cu care membrii au semnat un contract pentru realizarea studiilor
 

Capitolul 8. EFECTUAREA SERVICIULUI PENTRU MĂSURAREA PERFORMANȚELOR SITEURILOR WEB ȘI MONITORIZAREA PUBLICITĂȚII ONLINE, FURNIZAREA REZULTATELOR
 
Cadru regulamentar
 

Art.46 Pentru ca un site să fie inclus în SATI, trebuie îndeplinite simultan următoarele condiții:
1.     site-ul trebuie inclus în studiu de către un editor sau o regie de publicitate membru DI BRAT;
2.     pentru fiecare site în parte pe care îl include în studiu, editorul sau regia trebuie să prezinte dovada proprietății sau a dreptului de administrare asupra site-ului. În cazul regiilor de publicitate care includ în SATI site-uri pentru care nu au nici drept de proprietate, nici drept de administrare, dovada se face cu un acord de reprezentare semnat de către proprietarul site-ului, acord care este parte din Contractul SATI;
3.     editorul sau regia de publicitate membru DI BRAT care a inclus site-ul în studiu trebuie să suporte costurile studiului calculate conform Secțiunii 2 a Capitolului VII al prezentului regulament;
4.     Site-ul trebuie să respecte condițiile tehnice stabilite de DI BRAT;
5.     editorul sau regia de publicitate membru DI BRAT care a inclus site-ul în studiu trebuie să respecte prevederile regulamentelor în vigoare aplicabile.
 
Art.47 Prin publicarea rezultatelor de trafic sau audiența a unui site măsurat în cadrul SATI se înțelege punerea la dispoziția membrilor sau terților, conform prevederilor prezentului regulament, a rezultatelor de trafic sau audienta obținute pentru respectivul site ca urmare a realizării SATI.
 
Art.48 Pentru prima publicare a rezultatelor de trafic pentru un site inclus în SATI, trebuie îndeplinite simultan următoarele condiții:
a.      la data publicării rezultatelor SATI, editorul sau regia care a inclus site-ul în studiu trebuie să fie membru al BRAT și să nu existe nici un litigiu între Asociația Biroul Roman de Audit Transmedia și aceasta cu privire la calitatea acesteia de membru al Asociației Biroul Roman de Audit Transmedia;
b.     la data publicării rezultatelor SATI, editorul sau regia care a inclus site-ul în studiu trebuie să fie membru activ al Departamentului Internet al BRAT și să nu existe nici un litigiu intre BRAT și aceasta cu privire la calitatea acesteia de membru al Departamentului Internet al BRAT;
c.      editorul sau regia care a inclus site-ul în studiu trebuie să aibă un contract în vigoare pentru realizarea SATI;
d.     rezultatele studiului pentru un site au fost măsurate continuu timp de cel puțin o lună de la data începerii măsurării oficiale a site-ului, adică de la punerea la dispoziție a mijloacelor tehnice de măsurare;
e.      editorul sau regia care a inclus site-ul în studiu să respecte prevederile regulamentelor aplicabile BRAT și DI cu privire la publicarea rezultatelor SATI;
f.      editorul sau regia care a inclus site-ul în SATI a achitat deja factura aferentă măsurării rezultatelor site-ului respectiv;
g.      pentru perioada în care a fost efectuată măsurarea datelor ale căror rezultate urmează a fi publicate, editorul sau regia care a inclus site-ul în SATI a respectat prevederile Regulamentului Tehnic DI.
 
Art.49 După prima publicare a rezultatelor de trafic pentru un site inclus în SATI, BRAT are obligația de a efectua periodic verificări cu privire la respectarea condițiilor de publicare a rezultatelor. În cazul nerespectării unora dintre condiții, BRAT va întrerupe publicarea rezultatelor, după cum urmează:
a.      în cazul în care editorul sau regia care a inclus site-ul în studiu nu are calitatea de membru al BRAT și/sau există un litigiu între Asociația Biroul Român de Audit Transmedia și aceasta cu privire la calitatea de membru al Asociației Biroul Român de Audit Transmedia, BRAT va opri imediat publicarea rezultatelor pentru toate site-urile societății respective până la remedierea situației;
b.     în cazul în care editorul sau regia care a inclus site-ul în studiu nu are calitatea de membru activ DI și/sau există un litigiu între Asociația Biroul Român de Audit Transmedia și acesta cu privire la calitatea de membru DI, BRAT va opri imediat publicarea rezultatelor pentru toate site-urile societății respective până la remedierea situației;
c.      în cazul în care editorul sau regia nu mai are un contract în vigoare pentru realizarea SATI, BRAT va opri imediat publicarea rezultatelor pentru toate site-urile societății respective până la remedierea situației;
d.     în cazul în care se constată o nerespectare a prevederilor Regulamentului Tehnic DI pentru oricare dintre site-urile aflate în măsurare, BRAT va opri imediat publicarea rezultatelor pentru respectivul site până la remedierea situației;
e.      în cazul în care, la începutul fiecărui trimestru de măsurare, BRAT constata ca editorul sau regia înregistrează restanțe la plata contribuției SATI mai vechi de 2 luni de la termenul de plată, BRAT va întrerupe publicarea rezultatelor tuturor site-urilor incluse de respectiva societate în SATI. Rezultatele vor fi publicate în termen de 5 zile lucrătoare de la plata restantelor.
 
Art.50 Pentru a avea acces la rezultatele de trafic furnizate de SATI, membrul DI trebuie să îndeplinească simultan următoarele condiții:
a.          trebuie să fie membru al BRAT și să nu existe nici un litigiu între Asociația Biroul Român de Audit Transmedia și aceasta cu privire la calitatea acesteia de membru al Asociației Biroul Român de Audit Transmedia;
b.          trebuie să fie membru activ al Departamentului Internet al BRAT și să nu existe nici un litigiu între BRAT și aceasta cu privire la calitatea acestuia de membru al Departamentului Internet al BRAT;
c.          să respecte prevederile regulamentelor aplicabile BRAT și DI cu privire la publicarea rezultatelor SATI;
d.          trebuie să aibă un contract în vigoare pentru realizarea SATI;
e.          la momentul publicării rezultatelor membrul DI nu înregistrează restante la plata contribuției SATI mai vechi de 2 luni de la termenul de plată.
 
Art.51 Prin nepublicarea rezultatelor de trafic ale unui site inclus în studiu, se înțelege nepublicarea acestora în aplicația specializata de exploatare a rezultatelor de trafic, în măsura în care acest lucru este posibil, și în orice alte comunicări publice ale BRAT, inclusiv dar nu limitat la site-urile web ale asociației.
 
Art.52 Pentru prima publicare a rezultatelor de audiență pentru un site inclus în SATI, trebuie îndeplinite simultan următoarele condiții:
a.      la data publicării rezultatelor SATI, editorul sau regia care a inclus site-ul în studiu trebuie să fie membru al BRAT și să nu existe nici un litigiu între Asociația Biroul Român de Audit Transmedia și aceasta cu privire la calitatea acesteia de membru al Asociației Biroul Român de Audit Transmedia;
b.     la data publicării rezultatelor SATI, editorul sau regia care a inclus site-ul în studiu trebuie să fie membru activ al Departamentului Internet al BRAT și să nu existe nici un litigiu intre BRAT și aceasta cu privire la calitatea acesteia de membru al Departamentului Internet al BRAT;
c.      editorul sau regia care a inclus site-ul în studiu trebuie să aibă un contract în vigoare pentru realizarea SATI;
d.     editorul sau regia care a inclus site-ul în studiu să respecte prevederile regulamentelor aplicabile BRAT și DI cu privire la publicarea rezultatelor SATI;
e.      la data publicării rezultatelor de audiență SATI, site-ul să fi fost măsurat pe toata perioada valului de măsurare;
f.      pe parcursul întregii perioade a valului de măsurare a audientei de care a beneficiat, site-ul să fi avut măsurat traficul continuu;
g.      site-ul să înregistreze un minim 50 de chestionare SATI completate pe perioada de măsurare.

 
Art.53 După prima publicare a rezultatelor de audiență pentru un site inclus în SATI, BRAT are obligația de a efectua periodic verificări cu privire la respectarea condițiilor de publicare a rezultatelor. În cazul nerespectării unora dîntre condiții, BRAT va întrerupe publicarea rezultatelor, după cum urmează:
a.      în cazul în care editorul sau regia care a inclus site-ul în studiu nu are calitatea de membru al BRAT și/sau exista un litigiu între Asociația Biroul Român de Audit Transmedia și aceasta cu privire la calitatea de membru al Asociației Biroul Român de Audit Transmedia, BRAT va opri imediat publicarea rezultatelor pentru toate site-urile membrului DI respectiv până la remedierea situației;
b.     în cazul în care editorul sau regia care a inclus site-ul în studiu nu are calitatea de membru activ DI și/sau exista un litigiu între Asociația Biroul Român de Audit Transmedia și acesta cu privire la calitatea de membru DI, BRAT va opri imediat publicarea rezultatelor pentru toate site-urile societății respective până la remedierea situației;
c.      în cazul în care editorul sau regia care a inclus site-ul în studiu nu mai are un contract în vigoare pentru realizarea SATI, BRAT va opri imediat publicarea rezultatelor pentru toate site-urile societății respective până la remedierea situației;
d.     în cazul în care se constată o nerespectare a prevederilor Regulamentului Tehnic DI pentru oricare dintre site-urile aflate în măsurare, BRAT va opri imediat publicarea rezultatelor pentru respectivul site până la remedierea situației;
e.      în cazul în care, la începutul fiecărui trimestru de măsurare, BRAT constată că editorul sau regia înregistrează restanțe la plata contribuției SATI mai vechi de 2 luni de la termenul de plată, BRAT va întrerupe publicarea rezultatelor tuturor site-urilor incluse de respectivul membru DI în SATI. Rezultatele vor fi publicate în termen de 5 zile lucrătoare de la plata restanțelor;
f.      în cazul în care site-ul nu a înregistrat un minim 50 de chestionare SATI completate pe perioada de măsurare, BRAT nu va publica rezultatele aferente respectivului val de măsurare.
 
Art.54 Pentru a avea acces la rezultatele de audiență furnizate de SATI, membrul DI trebuie să îndeplinească simultan următoarele condiții:
a.      trebuie să fie membru al BRAT și să nu existe nici un litigiu între Asociația Biroul Român de Audit Transmedia și aceasta cu privire la calitatea acesteia de membru al Asociației Biroul Român de Audit Transmedia;
b.     trebuie să fie membru activ al Departamentului Internet al BRAT și să nu existe nici un litigiu între BRAT și aceasta cu privire la calitatea acesteia de membru al Departamentului Internet al BRAT;
c.      să respecte prevederile regulamentelor aplicabile BRAT și DI cu privire la publicarea rezultatelor SATI;
d.     trebuie să aibă un contract în vigoare pentru realizarea SATI;
e.      la momentul publicării rezultatelor membrul DI nu înregistrează restante la plata contribuției SATI mai vechi de 2 luni de la termenul de plată.
 
Art.55 Prin nepublicarea rezultatelor de audiență ale unui site inclus în studiu, se înțelege nepublicarea acestora în aplicația specializată de exploatare a rezultatelor de audiență și în orice alte comunicări publice ale BRAT, inclusiv dar nu limitat la site-urile web ale asociației.
 
Art.56 Opțiunea de a nu publica rezultate pentru site-urile fără interes direct în publicitatea online
 
·       În cazul site-urilor pentru care editorul sau Contractorul SATI nu are ca obiectiv direct încasarea de venituri din publicitatea online, Contractorul SATI are dreptul să solicite nepublicarea rezultatelor de trafic și/sau audiența. În această situație, Contractorul SATI va avea posibilitatea de a opta pentru publicarea rezultatelor proprii doar pe sati.ro, intr-un mod diferențiat, astfel: publicare completă (în toate cele 4 secțiuni ale aplicației sati.ro)
·       publicare parțială (doar în primele 2 secțiuni ale sati.ro, Trafic global și Geolocatie).
 
În cazul în care Contractorul optează pentru nepublicarea rezultatelor proprii dar dorește să facă publice aceste rezultate prin alte canale decât cele ale BRAT, rezultatele trebuie validate în prealabil de BRAT.
 
În cazul în care un editor include în SATI doar site-uri pentru care optează pentru nepublicarea rezultatelor (conform paragrafului anterior), calculul contribuției SATI pentru site-urile respective se va realiza fără aplicarea plafoanelor de trafic, nici cele superioare, nici cele inferioare, iar editorul nu va avea drept de vot în cadrul Adunării Generale DI.
 
Editorul unui astfel de site, fără interes direct în publicitatea online, trebuie să trimită către BRAT o motivație scrisă în care justifică lipsa interesului în publicitate și opțiunea de nepublicare a rezultatelor, evidențiind motivele pentru care publicarea rezultatelor ar intra în conflict cu propriile interese. Decizia finala cu privire la acceptare a cererii acestuia va fi luată de Comisia Tehnică.

 
Art.57 Retragerea unui site din SATI
 
Un site poate fi retras din măsurarea SATI în una din următoarele situații:
a. site-ul a fost închis, nu mai funcționează, situație în care site-ul va fi exclus din studiu începând cu prima perioadă de 3 luni de măsurare, ulterioară închiderii site-ului. Contribuția site-ului la studiu va fi achitată de către editor sau regia care l-a inclus în studiu pentru întreaga perioadă de 3 luni de măsurare, pe parcursul căreia site-ul a fost închis;
b. editorul sau regia membru BRAT care a inclus site-ul în SATI anunță BRAT de intenția de a retrage site-ul din măsurarea SATI. În aceasta situație, dacă anunțul are loc cu cel puțin 1 luna înaintea încheierii unei perioade de măsurare de 3 luni, retragerea își va produce efectele începând cu următoarea perioadă de 3 luni de măsurare, editorul sau regia achitând contribuția financiară la realizarea SATI pentru perioade de 3 luni în curs. În situația în care anunțul nu se realizează cu respectarea termenului prevăzut anterior, editorul sau regia va continuă plata contribuției financiare la realizarea SATI, aferentă respectivului site, și pentru următoarele 3 luni de măsurare, ulterioare perioadei de 3 luni în care s-a efectuat anunțul de retragere.
 
Editorul sau regia care prin retragerea unui dintre site-urile sale din SATI nu mai are nici un site inclus în SATI, devine membru observator al SATI, conform prevederilor Art.17, cu toate consecințele aferente.
 
Regia care prin retragerea unuia dintre site-urile sale își modifică numărul de site-uri sub pragul menționat în Art.39, pct A, va plăti o contribuție financiară la realizarea SATI pentru următoarea perioadă de 3 luni de măsurare aplicabilă în funcție de criteriile menționate la paragrafele anterioare, calculata după modelul prezentat în cap VII.
 
Art.58 În situația în care site-ul care se dorește a fi retras de către un membru DI este preluat de către un alt membru BRAT, care dorește măsurarea în continuare a respectivului site în SATI, plata contribuției financiare la SATI pentru perioada de 3 luni ulterioară perioadei în care s-a exercitat dreptul de retragere, potrivit articolului anterior, va fi efectuată de către membrul care preia măsurarea site-ului în SATI, prin semnarea documentului de măsurare a site-ului respectiv în SATI.
 
Art.59 a) Grupurile de site-uri
 
Grup de site-uri – un număr de site-uri aparținând aceluiași membru DI BRAT sau pentru care există acordul editorului fiecărui site în parte de a forma un grup. Numele unui grup de site-uri va fi ales de către societatea membru DI BRAT care îl definește, dar nu poate fi același cu numele de domeniu al oricăruia din site-urile care îl compun.
 
Pe site-ul BRAT grupul editorilor va fi separat de grupul regiilor, în 2 taburi separate. Pentru ca o societate membra BRAT să poată include un grup în grupul regiilor, societatea trebuie să aibă inclus în grup cel puțin un site care nu îi aparține (societatea sau un terț afiliat nu deține domeniul site-ului).
 
Este permis ca un site să facă parte în același timp din mai multe grupuri de site-uri. Numărul maxim de grupuri din care poate face parte un site este 5.
 
La solicitarea unui Contractor SATI membru BRAT (care poate fi sau nu editorul site-ului), prin cumularea unuia sau mai multora dintre site-urile înscrise în studiu (proprii sau acord de reprezentare semnat). Contractorul SATI poate crea un “grup editor” ce conține exclusiv site-uri pe care le deține (societatea sau un terț afiliat dețin domeniul site-ului). Contractorul SATI poate crea un “grup regie” ce conține site-uri pe care le deține (direct sau terți) sau pentru care are un acord de regie semnat cu BRAT.
 
Membrul DI care dorește declararea și măsurarea în SATI a unui grup de site-uri, va fi de acord cu menținerea grupului în SATI minimum 6 luni de la crearea acestuia în SATI.
 
Nu există nicio legătură între Editor, Contractor sau Regie și nicio regulă ca un site trebuie să fie inclus în “grupul regie” al Editorului/Contractorului SATI.
 
b) Subgrupurile de site-uri
 
Subgrupuri de site-uri – orice combinație de siteuri ce aparțin aceluiași Contractor SATI.
 
Orice Contractor SATI poată solicita crearea de subgrupuri de siteuri formate din siteurile pe care le-a inclus în SATI, respectând următoarele reguli:
•            subgrupurile de siteuri rezultate vor putea avea în componenta doar combinații de siteuri din cele înscrise de compania respectiva în studiu;
• fiecare Contractor SATI va putea solicita  crearea de noi subgrupuri de siteuri, în limita a de 2 ori numărul de siteuri pentru care respectiva companie are un contract SATI valabil (de ex, pentru 4 siteuri incluse în SATI, numărul maxim de subgrupuri este 8).  În cazul în care aceasta limită va fi depășită, respectivul Contractor SATI va achita un cost anual suplimentar de 1% din Costul total SATI anual (calculat conform prezentului Regulament, Art 40), dar nu mai puțin de 100 de euro pe an, taxa aplicabila pentru fiecare an când are loc depășirea.

 

Capitolul 9. EXPLOATAREA DATELOR
 

Art.60 Membrii activi ai Departamentului decid în cadrul adunării generale a membrilor DI asupra modului și condițiilor de folosire a rezultatelor SATI.
 
Art.61 Membrii activi DI care beneficiază, în baza prezentului regulament și Contractului SATI, de rezultatele studiilor SATI sau SATI MIPO, au dreptul de a utiliza rezultatele SATI și SATI MIPO în vederea aducerii la îndeplinire a obiectivelor proprii, conform calității lor în raport cu DI:
a.      Agențiile de media – în scopul evaluării performantelor site-urilor web, planificații media, prezentării clienților de publicitate de rezultate privind performantele site-urilor web sau a altor servicii de marketing conexe, în scopul studierii pieței online și a tendințelor acesteia.
b. Editorii și regiile de publicitate – în scopul evaluării performantelor site-urilor web proprii (sau pe care le administrează) și ale celor cu care intră în competiție, a mediului online în general,  în vederea vinderii de spațiu publicitar sau a desfășurării de activități de marketing conexe
c. Clienții de publicitate - în scopul evaluării performantelor site-urilor web, planificării media, obținerii de rezultate privind performantele site-urilor web, desfășurării unor acțiuni de marketing conexe, în scopul studierii pieței online și a tendințelor acesteia.
 
Art.62 Membrii activi ai Departamentului, prin Adunarea membrilor DI, stabilesc natura, cantitatea, frecvența, modalitatea și formatul rezultatelor studiului care sunt puse la dispoziția membrilor Departamentului sau terților.
 
Punerea la dispoziția terților a rezultatelor studiilor de măsurare a performantelor site-urilor web, se va face potrivit hotărârii adunării generale a membrilor Departamentului.
 
Membrii activi DI care beneficiază, în baza prezentului regulament, de rezultatele SATI, nu au dreptul de a utiliza rezultatele SATI în scopul punerii la dispoziție a nici unui terț, sub nici un alt scop sau forma decât cea prezentată în prezentul regulament.
 
Art.63 Un membru activ DI BRAT care a inclus site-ul în studiu poate utiliza rezultatele studiului în scopul publicării lor cu citarea sursei datelor, perioadei de măsurare, indicatorilor prezentați, după următorul model: “Rezultate obținute în Studiul de Audienta și Trafic Internet, realizat în perioada:..............., care prezintă: numărul de afișări /numărul de clienți unici/numărul de vizitatori/etc.”
 
Valabilitatea rezultatelor de audiență sau de trafic, de la momentul publicării acestora de către BRAT, este de maximum 1 an. După aceasta dată, editorul nu va putea publica aceste rezultate pentru a prezenta performantele propriului site, ci doar în scopul comparării lor cu alte perioade de timp.
 
Membrul activ DI BRAT care a inclus site-ul în studiu poartă în totalitate răspunderea pentru corectitudinea datelor publicate și a formatului în care au fost publicate. Beneficiarul poate transmite datele ce urmează a le publica la BRAT, care se obligă să răspundă asupra corectitudinii datelor ce urmează a fi publicate în maxim 2 zile lucrătoare.
 
Art.64 Membri observatori ai DI nu au dreptul să publice rezultatele SATI.
 
Art.65 În cazul în care un membru activ DI BRAT aduce la cunoștința publică date eronate sau în alt format decât cel descris mai sus, în legătură cu rezultatele SATI, acesta trebuie să pună la dispoziția BRAT aceleași canale de comunicare, același spațiu și poziționare, pentru corectarea publică a datelor eronate prezentate public. Aceasta se va face imediat după autosesizarea editorului sau în termen de 3 zile de la sesizarea scrisă a BRAT.
 
În situația în care editorul care a adus la cunoștința publica date eronate nu pune la dispoziția BRAT în termen de 3 zile spațiul necesar prezentării datelor corectate, BRAT va publica pe site-ul asociației și/sau alte surse proprii adecvate, o informare cu privire la datele și formatul corecte.
 
Art.66 Toate datele obținute ca urmare a realizării studiului/studiilor realizate de Departamentul Internet al BRAT, rezultatele studiului/studiilor și exploatarea acestora aparțin în totalitate și în exclusivitate BRAT.
 
BRAT va pune la dispoziția membrilor activi ai Departamentului rezultatele studiilor realizate prin intermediul DI în scopul utilizării lor în interes propriu, în vederea îndeplinirii obiectivelor membrilor. Este interzisă utilizarea de către membri DI a rezultatelor SATI sau ale altor studii realizate de Departamentul Internet în scopul comercializării lor sau obținerii unor avantaje comerciale directe prin transferul către terți a rezultatelor studiului/studiilor.
 
Art.67 În funcție de modalitatea în care sunt puse la dispoziția membrilor DI sau terților interesați, există mai multe modalități de furnizare a rezultatelor de trafic sau audienta, ca urmare a realizării SATI:
1.     acces pe perioada determinată la rezultate preliminare;
2.     rezultate destinate informării terților, disponibile la www.brat.ro/sati/rezultate;
3.     rezultate disponibile membrilor activi ai Departamentului Internet;
4.     rezultate destinate exclusiv uzului editorului sau regiei care a inclus site-ul în studiu;
5.     acces general la rezultate de audiență prin aplicație specializată.
 
1. Editorii membri DI BRAT pot accesa rezultatele site-urilor proprii aflate în perioada de 1 lună de măsurare preliminară. Aceștia au obligația de a nu face publice aceste rezultate decât atunci când perioada de măsurare preliminara se încheie.
 
2. Pentru fiecare site inclus în SATI, care îndeplinește condițiile regulamentare și contractuale de publicare a rezultatelor de trafic sau audienta ale studiului, vor fi publicați la www.brat.ro/sati/rezultate, cu frecvența lunară, săptămânală și zilnică următorii indicatori: număr de afișări, număr de vizite și număr de clienți unici, numărul de vizitatori. Rezultatele de trafic ale fiecărui site sau grup de site-uri sunt raportate separat și ca Rezultate trafic Romănia (trafic de pe IPuri românești), Rezultate trafic desktop (trafic generat de pe browsere de desktop/laptop) și Rezultate trafic mobile (trafic generat de pe browsere mobile). Rezultatele de audiență publicate sunt numărul de vizitatori și profilul acestora, determinat după următoarele caracteristici: gen, vârsta, statut social, mediu geografic.
 
3. Membrii activi ai Departamentului Internet care îndeplinesc condițiile regulamentare și contractuale pentru accesul la rezultatele de trafic ale SATI, vor avea acces la următoarele rezultate de trafic ale tuturor site-urilor participante la studiu și pentru care sunt publicate rezultatele de trafic, în conformitate cu prevederile prezentului regulament:
 
-        număr de afișări agregate pe zile/ore
-        număr de vizite agregate pe zile/ore
-        număr de vizitatori unici agregați pe zile/ore
-        durata medie a unei afișări
-        durata medie a unei vizite
-        număr mediu de afișări/vizita
-        procent acceptare cookies pe browserele vizitatorilor
-        tipul și versiunea browserelor vizitatorilor
-        tipul și versiunea sistemelor de operare ale vizitatorilor
-        indicatori geolocatie (minim țara de origine a vizitatorilor)
 
Rezultatele de trafic ale site-urilor furnizate ca urmare a realizării SATI sunt puse la dispoziția membrilor activi DI sau terților interesați, în condițiile prezentului regulament, prin intermediul unui soft specializat de exploatare a rezultatelor.
 
4. Editorii sau regiile care includ un site în studiu vor avea acces exclusiv la următoarele rezultate de trafic, doar pentru site-ul/site-urile pentru care au un contract în vigoare pentru realizarea SATI:
-        cuvinte cheie folosite în motoarele de căutare care au generat vizitele pe site
-        domeniile referrer
 
5. Membrii activi ai Departamentului Internet care îndeplinesc condițiile regulamentare și contractuale pentru accesul la rezultatele de audienta și profilelor sociodemografice ale vizitatorilor site-urilor incluse în SATI, vor avea acces prin intermediul unei aplicații specializate la rezultatele tuturor site-urilor participante la studiu și pentru care sunt publicate rezultatele de audienta, în conformitate cu prevederile prezentului regulament.
 
Rezultatele de audiență și profilele sociodemografice ale utilizatorilor site-urilor furnizate ca urmare a realizării SATI sunt puse la dispoziția membrilor activi DI sau terților interesați, în condițiile prezentului regulament, prin intermediul unui soft specializat de exploatare a rezultatelor și realizare a planurilor de media.
 
Art.68 Un membru activ DI poate face publice rezultatele SATI, respectând cumulativ următoarele condiții de publicare:
a. rezultatele de trafic furnizate de SATI pot fi făcute publice cu frecvență zilnică sau săptămânală doar în propriile produse media și doar pentru site-urile proprii pentru care membrul activ respectiv are un contract în vigoare pentru realizarea SATI și pentru site-urile din aceeași categorie cu cele ale site-ului înscris în SATI de respectivul membru activ. În aceasta situație, membrul activ DI este obligat să utilizeze aceiași indicatori, aceeași periodicitate a agregării datelor și aceeași clasificare cu cea utilizata de SATI, să reflecte în mod corect ierarhia site-urilor în respectiva categorie de site-uri și trebuie să citeze sursa datelor, conform prezentului regulament. Un membru activ DI care aplică această prevedere regulamentară nu are dreptul de a publica cu frecvență zilnică sau săptămânală rezultatele de trafic pentru mai mult de 30% din totalul site-urilor cu rezultate de trafic publicate de SATI;
 
b. rezultatele de trafic furnizate de SATI pot fi făcute publice cu frecventa lunara sau oricând membrul activ DI decide aceasta (dar nu cu frecventa zilnica sau săptămânală) doar pentru site-urile pentru care membrul activ respectiv are un contract în vigoare pentru realizarea SATI și pentru site-urile din categoria de site-uri din care acesta face parte. În această situație, membrul activ DI este obligat să utilizeze aceiași indicatori, cu o periodicitate a agregării datelor admisa de softurile specializate puse la dispoziția membrilor și aceeași clasificare cu cea utilizată de SATI și trebuie să citeze sursa datelor, conform prezentului regulament;
 
c. rezultatele de audienta și profilele sociodemografice furnizate de SATI pot fi făcute publice oricând membrul activ DI decide aceasta. În această situație, membrul activ DI este obligat să utilizeze aceiași indicatori, cu o periodicitate a agregării datelor admisa de softurile specializate puse la dispoziția membrilor, să reflecte în mod corect ierarhia site-urilor în respectiva categorie de site-uri și aceeași clasificare cu cea utilizată de SATI și trebuie să citeze sursa datelor, conform prezentului regulament. Un membru activ DI care aplică aceasta prevedere regulamentară nu are dreptul de a publica cu rezultatele de audiență sau profilul sociodemografic al vizitatorilor site-urilor pentru mai mult de 30% din totalul site-urilor cu rezultate de audienta publicate de SATI;
 
d. membrii DI nu au dreptul de a face publice rezultatele SATI, fie cele de trafic sau cele de audientța, în totalitatea lor sau într-o cantitate care să permită utilizarea lor de către terți.
 
Art.69 În cazul în care un membru activ DI nu respectă una sau mai multe dintre prevederile de mai sus, directorul de proiect SATI va propune în următoarea ședința a Comisiei Tehnice penalizarea editorului în culpă prin plata unei amenzi de până la 10% din valoarea contractului sau SATI. Dacă membrul DI publică rezultatele, fără respectarea prezentului regulament, pentru o perioadă mai lungă de 3 luni, rezultatele site-urilor pentru care membrul DI respectiv are un contract SATI în vigoare nu vor mai fi publicate de către BRAT, sau accesul sau la rezultatele studiului va fi restricționat (prin restricționarea accesului la softurile specializate de exploatare a rezultatelor SATI).
 
Art.70 În cazul în care un membru observator nu respectă prevederea de mai sus, membrul observator DI își va pierde calitatea de membru DI, putând readera la Departament după o perioada de minim 3 luni de la data pierderii calității de membru.

Sigla SATI si regulile de utilizare
 
Art.71 Sigla studiului SATI este următoarea:
 
Aceasta siglă va fi folosită pe orice înscris oficial al SATI.
 
Art.72 Sigla SATI poate fi utilizată de către orice membru activ DI, cu respectarea condițiilor prezentului regulament.
 
Art.73 Sigla SATI poate fi folosită de orice agenție, regie sau client de publicitate care este membru activ al DI, în cadrul comunicărilor sale referitoare la SATI, cu respectarea condițiilor prezentului regulament.
 
Art.74 Sigla SATI poate fi folosită de editorul oricărui site sau de către regia care a inclus un site în SATI, și care beneficiază de rezultatele SATI, începând cu data publicării rezultatelor sale de trafic sau audiența și pentru o perioada de cel mult 1 an de la livrarea ultimelor rezultate de trafic sau audiență măsurate prin studiul SATI.
 
Art.75 Sigla SATI nu poate fi folosită de un membru care s-a retras sau a fost exclus din BRAT sau DI.
 
Art.76 Sigla SATI va fi inclusă în toate paginile site-urilor pentru care există un contract SATI în vigoare și în care este implementat tagul SATI. Este interzisă inserarea siglei SATI în paginile în care nu este implementat tagul SATI.
 
Art.77 În cazul în care un membru al Departamentului Internet al BRAT nu utilizează sigla SATI în conformitate cu regulile prevăzute anterior, el va plăti către BRAT, o penalizare de până la 10% din valoarea ultimului an al studiului din contractul SATI semnat de membrul DI în condițiile Art. 13.
 
Directorul de proiect SATI va propune în proxima ședință a Adunării Generale a DI aplicarea penalizării de mai sus. Adunarea Generala a DI va decide aplicarea penalizării și valoarea ei, în limita stabilită în paragraful anterior.
 
Până la plata penalizării stabilite de Adunarea Generală a DI, membrul activ DI care a fost penalizat nu va avea acces la rezultatele SATI, nici cele de trafic și nici cele de audienta.
 
Până la plata penalizării stabilite de Adunarea Generala a DI, membrul observator DI care a fost penalizat își va pierde calitatea de membru DI.
 

Capitolul 10. DREPTURI ȘI OBLIGAȚII SPECIFICE MEMBRILOR DMP
 

Art.78 Prevederile acestui capitol se aplică exclusiv studiului SATI DMP și membrilor DMP din cadrul DI conform definiției din cadrul Art.17, regulile aplicându-se în completarea prevederilor generale ale prezentului Regulament. În caz de neconcordanță, regulile din prezentul capitol vor prevala.
 
Membrii DMP sunt parte din DI, se supun prevederilor prezentului Regulament, iar Contractul SATI al acestora include și studiul opțional SATI DMP.
 
Prin prevederile prezentului capitol se administrează în mod exclusiv studiul SATI DMP și legătura acestuia cu Sistemul SATI.
 
Orice decizie cu privire la SATI DMP care nu are impact asupra întregului sistem SATI va fi reglementată în cadrul acestui capitol.
 
Art.79 Adunarea membrilor DMP este formată din membrii DMP și are următoarele atribuții:
a.      stabilește standardele, metodologia și condițiile tehnice generale de realizare a SATI DMP;
b.     stabilește obiectivele SATI DMP;
c.      aprobă toate costurile legate de realizarea SATI DMP, obținerea și publicarea rezultatelor;
d.     stabilește modalitatea de finanțare a tuturor costurilor SATI DMP;
e.      elaborează conținutul Capitolului X al prezentului Regulament și modificările acestuia, pe care le supune validării Adunării Generale DI BRAT;
f.      validează licitația și rezultatul acesteia pentru desemnarea instituției/instituțiilor cu sprijinul căreia/cărora va fi efectuat SATI DMP;
 
Art.80 Adunarea generală a membrilor DMP este valabil întrunită cu majoritatea simplă a membrilor DMP. Adunarea generală a membrilor DMP poate lua decizii valabile cu majoritatea simplă a voturilor exprimate de către membrii DMP în adunarea generală DMP valabil constituită. Voturile sunt distribuite conform Art 81.
 
Art.81 Votul în cadrul ședințelor adunării membrilor DMP va fi exercitat de către membrii DMP astfel:
·suma voturilor exercitate de către regiile de publicitate și editorii prezenți în adunarea generală DMP legal constituită reprezintă 50% din numărul total de voturi necesare în luarea deciziilor;
·suma voturilor exercitate de către agențiile de media și clienții de publicitate prezenți în adunarea generală legal constituită reprezintă 50% din numărul total de voturi necesare în luarea deciziilor.
 
Excepție de la sistemul de vot descris anterior o constituie deciziile care reglementează modalitatea de acces la rezultatele din cadrul SATI DMP, pentru care, în mod suplimentar, editorii și regiile de publicitate vor avea drept de veto. Dreptul de veto se exprimă în mod colectiv de către categoria editori și regii de publicitate.
 
Agențiile de media și clienții de publicitate membri DMP și prezenți în adunarea generală DMP legal constituită împart în mod egal cele 50% voturi care le revin, respectiv un vot fiecărei agenții, un vot fiecărui client.
 
Editorii și regiile de publicitate membri DMP și prezenți în adunarea generală DMP legal constituită împart în mod proporțional cele 50% voturi care le revin, astfel:
•   Editorii sau regiile ce plătesc sub 5% din totalul bugetului DMP pentru un an de studiu – 2 voturi
•   Editorii sau regiile ce plătesc 5% sau peste 5% din totalul bugetului pentru un an de studiu, dar nu mai mult de 10% - 3 voturi
•   Editorii sau regiile ce plătesc 10% sau mai mult din totalul bugetului DMP pentru un an de studiu – 4 voturi
 
Suma tuturor voturilor editorilor/regiilor de publicitate prezenți la o adunare generală DMP va reprezenta 50% din voturi, procentul fiecărui vot fiind calculat ca raportul dintre 50% și suma tuturor voturilor editorilor sau regiilor prezente.
 
Modelul de finanțare DMP
 
Art.82 Costul total al SATI DMP este format din următoarele componente:
1. Costuri de realizare a studiului.
        2. Servicii și costuri de control al calității studiului.
        3.Costuri de publicare a studiului și costuri de marketing.
4. Costuri administrative.
 
Costul total al SATI DMP va fi acoperit în mod diferențiat de către membrii DMP, după cum urmează:
 
A.
Agențiile de media, agențiile de PR și clienții de publicitate vor acoperi un procent de 0% din costul total al SATI DMP (notat cu COSTUL 1), în condiții specificate în prezentul regulament.
 
Agențiile de media, agențiile de PR și clienții de publicitate ce optează pentru integrarea de date private în cadrul SATI DMP,  vor achita o sumă compusă din:
a) o componentă fixă, în valoare de 1.000 EUR pe an de studiu
b) o componentă variabilă de trafic, cu un cost 0.0115 EUR la mia de afișări ce au fost generate de integrarea datelor private în DMP
 
B.
Editorii și regiile de publicitate vor acoperi un procent de 100% din costul total al SATI DMP (notat cu COSTUL 2), în condiții specificate în prezentul regulament.
 
Un editor sau o regie care include unul sau mai multe site-uri în SATI DMP, va plăti o sumă compusă din:
1.   o componentă fixă, rezultată prin împărțirea unui procent de 10% din COSTUL 2 la numărul total de membri DMP din categoria editorilor/regiilor de publicitate;
2.   o componentă variabilă, rezultată din suma contribuțiilor calculate separat pentru fiecare site, după modelul de mai jos fiecare contribuție având următoarele componente:
 
2a) O componentă fixă, rezultată prin împărțirea unui procent de 15% din COSTUL 2 la numărul de site-uri din SATI DMP;
2b) O componentă variabilă de trafic, rezultată prin înmulțirea unui procent de 75% din COSTUL 2 cu un coeficient egal cu procentul reprezentat de traficul mediu lunar al site-ului, calculat pe ultimele 3 luni, din totalul traficului site-urilor înscrise.
 
Traficul mediu lunar se calculează astfel: numărul de afișări pe lună calculat ca medie a ultimelor 3 luni, sau a perioadei de existență a site-ului din ultimele 3 luni calendaristice. Traficul mediu lunar este plafonat superior la 40.000.000 afișări pe lună, iar pentru valorile ce depășesc acest plafon se adăugă un număr de afișări rezultat prin înmulțirea unui procent de 30% cu numărul mediu lunar de afișări al site-ului respectiv.
 
Calculul contribuțiilor membrilor DMP se efectuează trimestrial, utilizând pentru aceasta rezultatele de trafic din SATI.
 
După primul trimestru de la intrarea fiecărui site în studiu, se va recalcula contribuția totală aferentă site-ului respectiv, utilizând în calcul traficul real înregistrat pentru respectivul trimestru.
 
La finalul fiecărui trimestru, BRAT va compara traficul înregistrat în calculul contribuției cu cel înregistrat efectiv de către site-uri și, în situația în care traficul efectiv este mai mare, editorul va fi obligat să achite costul unitar de trafic suplimentar la tariful unitar prevăzut în Contractul SATI, secțiunea DMP.
 
Art.83 Editorii sau regiile membri DMP ce doresc să includă un site în SATI DMP, după momentul calculului trimestrial al contribuțiilor, trebuie să plătească o contribuție ce va fi calculată după modelul de la Art. 82.
 
În funcție de momentul includerii unui site în SATI DMP fata de momentul începerii unui an de studiu, editorul sau regia care include site-ul va plăti o contribuție SATI DMP proporțională cu numărul de luni pentru care beneficiază de măsurare din totalul de 12 luni aferent anului de studiu.

 
Art.84 Agențiile membre DI care doresc să devină beneficiari ai SATI DMP după momentul calculului trimestrial al contribuțiilor, vor plăti o contribuție egală cu cea plătită de agențiile de media care au luat parte la calculul inițial al contribuțiilor.
 
Art. 85 Toate contribuțiile pentru realizarea studiului SATI DMP vor fi achitate către instituția agreată de Adunarea membrilor DMP, în transe, conform eșalonării convenite contractual cu societatea/ile cu care membrii au semnat un contract pentru realizarea studiului.
 
Desfășurarea SATI DMP
 
Art. 86 Pentru a avea acces la rezultatele SATI DMP, membrul DMP trebuie să îndeplinească simultan următoarele condiții:
a.     trebuie să fie membru al BRAT și să nu existe nici un litigiu între Asociația Biroul Român de Audit Transmedia și aceasta cu privire la calitatea acesteia de membru al Asociației Biroul Român de Audit Transmedia;
b.     trebuie să fie membru activ al Departamentului Internet al BRAT și să nu existe nici un litigiu între BRAT și aceasta cu privire la calitatea acesteia de membru al Departamentului Internet al BRAT;
c.     să respecte prevederile regulamentelor aplicabile BRAT și DI cu privire la publicarea rezultatelor SATI și SATI DMP;
d.     trebuie să aibă un contract în vigoare pentru realizarea SATI și SATI DMP;
e.     la momentul publicării rezultatelor, membrul DMP nu înregistrează restante la plata contribuției SATI DMP mai vechi de 1 luna de la termenul de plata.
 
Art.87 Retragerea unui site din SATI DMP
 
Un site poate fi retras din SATI DMP în una din următoarele situații:
a)          site-ul a fost retras din SATI;
b)          membrul DMP care a inclus site-ul în SATI DMP anunță BRAT de intenția de a retrage site-ul. În această situație, dacă anunțul are loc cu cel puțin 1 lună înaintea încheierii unei perioade de măsurare de 3 luni, retragerea își va produce efectele începând cu următoarea perioadă de 3 luni de măsurare, editorul sau regia achitând contribuția financiara la SATI DMP pentru perioada de 3 luni în curs. În situația în care anunțul nu se realizează cu respectarea termenului prevăzut anterior, editorul sau regia va continua plata contribuției financiare la realizarea SATI, aferentă respectivului site, și pentru următoarele 3 luni de măsurare, ulterioare perioadei de 3 luni în care s-a efectuat anunțul de retragere.
 
Art.88 Grupurile de site-uri
 
Grup de site-uri DMP – un număr de site-uri înscrise de același membru DMP sau pentru care exista acordul societăților care au înscris în SATI DMP fiecare site în parte de a forma un grup. Numele unui grup de site-uri va fi ales de către societatea membru DMP care îl definește.
 
Grupurile de site-uri DMP pot avea componență diferită fata de grupurile de site-uri din SATI.
 
Exploatarea datelor
 
Art.89 Membrii DMP decid în cadrul adunării generale a membrilor DMP asupra modului și condițiilor de folosire a rezultatelor SATI DMP.
 
Art.90 Membrii DMP, prin Adunarea membrilor DMP, stabilesc natura, cantitatea, frecvența, modalitatea și formatul rezultatelor studiului care sunt puse la dispoziția membrilor DMP sau terților.
 
Punerea la dispoziția terților a rezultatelor studiului SATI DMP se va face potrivit hotărârii adunării generale a membrilor DMP.
 
Membrii DMP care beneficiază, în baza prezentului regulament, de rezultatele SATI DMP, nu au dreptul de a utiliza aceste rezultatele în scopul punerii la dispoziție a nici unui terț, sub nici un alt scop sau forma decât cea prezentata în prezentul regulament.
 
Art.91 Toate datele obținute ca urmare a realizării studiului SATI DMP realizat de Departamentul Internet al BRAT, rezultatele studiului și exploatarea acestora aparțin în totalitate și în exclusivitate BRAT.
 
BRAT va pune la dispoziția membrilor DMP rezultatele studiului realizate prin intermediul DI în scopul utilizării lor în interes propriu, în vederea îndeplinirii obiectivelor membrilor. Este interzisa utilizarea de către membri DMP a rezultatelor SATI DMP în scopul comercializării lor sau obținerii unor avantaje comerciale directe prin transferul către terți a rezultatelor studiului. 


Capitolul 11. DISPOZIȚII FINALE

Art.92 Față de împrejurarea că proiectul de contract privind Sistemul SATI se aprobă de adunarea membrilor Departamentului, obligațiile născute din acest contract și prevederile lui sunt obligatorii pentru toți membrii Departamentului.
 
Nu este ținut de prevederile alin.1 membrul care în termen de 10 zile de la adoptarea unei decizii cu privire la forma contractului pentru realizarea studiilor Departamentului își manifestă expres intenția de a renunța la calitatea de membru DI.
 
Art.93 Versiunea tipărită actuală și aprobată de Adunarea Generala a membrilor DI se găsește în permanență la sediul asociației și poate fi consultată oricând de către membrii DI. O variantă electronică a regulamentului poate fi accesată pe site-ul asociației.
 
Art.94 Orice membru al Departamentului poate renunța la calitatea de membru la cerere, obligațiile în curs la data renunțării rămânând în vigoare până la data executării lor în totalitate.
 

Art. 95 Prezentul regulament contine si urmatoarele anexe, care fac parte integrala din acesta:
-    Anexa nr. 1: componenţa Acordului Operatorilor Asociați (AOA) aferent studiilor realizate in cadrul Departamentului Internet, care este opozabil tuturor membrilor DI activi (membrii DI cu care BRAT are contracte in vigoare pentru SATI).



ANEXA NR. 1
LA REGULAMENTUL DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE AL DEPARTAMENTULUI INTERNET
 
Conținutul AOA 
privind Studiul SATI:
 
Acordul Operatorilor Asociati (AOA) ai DI privind Studiul SATI inseamna totalitatea deciziilor luate de către Operatorii Asociați in legătura cu scopul general si mijloacele de prelucrare a DCP in cadrul acestui Studiu si conține totalitatea instrucțiunilor pe care aceștia le transmit Persoanei Împuternicite de Operator (BRAT).
 
Astfel, AOA al DI privind Studiul SATI este alcatuit din suma urmatoarelor decizii, in toate aspectele ce pot avea impact asupra prelucrarii DCP de catre BRAT (referirea la documentele/deciziile generale privind toti membrii BRAT este considerata facuta doar la aspectele aplicabile Studiului SATI): Statutul BRAT;
  1. Decizii ale Adunarii Generale BRAT;
  2. Decizii ale Consiliului Director BRAT;
  3. Regulamentul de Organizare si Functionare al BRAT;
  4. Regulamentul de Organizare si Functionare al DI;
  5. Regulamentul Tehnic al DI;
  6. Deciziile Adunărilor Generale ale DI;
  7. Metodologia privind realizarea Studiului SATI;
  8. Brief-ul cererii de oferta pentru realizarea Studiului SATI;
  9. Contractele BRAT cu furnizorii pentru realizarea Studiului SATI;
  10. Deciziile Grupului Operational al DI.
 
Fiecare dintre documentele ce alcatuiesc AOA sunt decise de catre forurile competente, conform regulamentelor in vigoare.
 
Orice modificare a unuia dintre elementele sus-mentionate ale AOA pentru Studiul SATI este considerat implicit ca facand parte din AOA, fara a mai fi necesara o Decizie a AG a DI in acest sens.