Comunicat de presa: Ziua Cercetarii Media: SATI 2.0 si SATI DMP – Industria online din Romania trece la nivelul urmator

Marti 20.02.2018, industria de media si publicitate a marcat (re)lansarea Studiului de Audienta si Trafic Internet - SATI 2.0 si a platformei SATI DMP, in cadrul celei de-a patra editii a Zilei Cercetarii Media organizata de BRAT pe tema “SATI 2.0 si SATI DMP – Industria online din Romania trece la nivelul urmator”.

Tema evenimentului, prezentatorii și componența celor 2 paneluri de discuții au trezit interesul a peste 160 de reprezentanți din rândul clienților de publicitate, ai principalelor trusturi de presă, ai agențiilor de publicitate și mass media.

Evoluția publicității online în contextul automatizării tranzacțiilor spațiilor publicitare online, nevoia de transparență, siguranță și eficiență a investițiilor în mediul online, importanța datelor despre consumatorii de media digitală și a instrumentelor necesare analizei acestora, alături de o descriere amplă a noului sistem SATI2.0 și a funcționalității platformei SATI DMP au fost câteva dintre subiectele care au fost tratate în cadrul evenimentului ce a avut loc ieri seară la Hilton.

Evenimentul a fost deschis de Silviu Ispas, Președinte BRAT, care a salutat lansarea noului sistem SATI2.0  și a platformei SATI DMP, felicitând reprezentanții industriei de media și publicitate pentru deschiderea și implicarea în lansarea acestui proiect, care va face posibilă dezvoltarea mediului online în continuare.

Arina Ureche, Directorul General al BRAT a prezentat pe scurt evoluția Studiului de Audiență și Trafic Internet, strâns legată de evoluția nevoilor industriei online, în contextul creșterii investițiilor în publicitate în acest mediu. SATI2.0 reprezintă un succes al mediului online, care a reușit să creeze într-o soluție sindicalizată, un sistem de cercetare complex ce oferă rezultate complete cu privire la traficul, numărul de vizitatori (persoane) și profilul acestora, pentru siteurile web. Modificările aduse de SATI2.0 față de sistemul SATI din ultimii 10 ani sunt legate de livrarea rezultatelor în timp real, atât cele legate de traficul siteurilor web, dar și de profilul vizitatorilor siteurilor, permițând în prezent o analiză rapidă, completă, a performanțelor siteurilor.

SATI DMP completează SATI2.0 și dă posibilitatea industriei online de segmentare a audienței pe care dorește să o atingă, și de realizare a unei game variate de grupuri țintă. Adresarea mesajelor publicitare direct către grupurile țintă dorite, transferul userilor și a criteriilor de calificare între diverse sisteme, raportarea și evaluarea rezultatelor în timp real, permițând totodată automatizarea activităților de tranzacționare a publicității online sunt doar câteva din dezvoltările pe care noua platformă le aduce în mediul online românesc. SATI DMP este realizat prin colaborarea a 17 publisheri și regii online din România, 11 agenții de media, și integrează rezultate pentru mai mult de 100 de site-uri ce înregistrează peste 1,3 miliarde de afișări lunar și peste 50 de milioane de clienți unici, devenind astfel singurul DMP cu date colectate din surse primare din România. Relevanța platformei SATI DMP la nivelul userilor de internet din România, precum și standardizarea datelor pe care le oferă, sunt avantajele pe care doar o soluție sindicalizată le poate oferi într-o construcție de acest tip.

Anne Roland, GM EMEA al companiei Cxense, furnizorul soluției tehnice ce stă la baza SATI2.0 și SATI DMP, a prezentat reperele tehnice ce asigură funcționalitatea la cele mai înalte standarde a sistemului și a împărtășit audienței concluziile sale din implementarea sistemelor de tip DMP în diverse alte țări. Din experiența dumneaei, prin intermediul unei astfel de platforme publisherii vor livra mesajele publicitare targetate către segmente de audiență de interes pentru clienții lor, îmbunătățind astfel randamentul investițiilor în publicitatea online, dar și politica editorială proprie.

Ričardas Baltaduonis, CEO Adnet Media, una dintre cele mai mari regii de publicitate ce activează în Țările Baltice, a ilustrat prin exemple practice creșterea indicatorilor de performanță a campaniilor publicitare livrate către grupuri țintă specifice, realizate cu ajutorul platformelor de tip DMP și și-a exprimat încrederea  că industria din România va profita de oportunitatea creată de lansarea acestei platforme.

Petteri Vainikka, CEO Ardoq, profesionist recunoscut în domeniul online care și-a petrecut ultimii 7 ani în dezvoltarea platformelor de tip DMP și integrarea acestora în diverse ecosisteme de tranzacționare a spațiului publicitar online, a prezentat viziunea sa asupra modificărilor ce vor surveni în modul de tranzacționare a publicității online. În opinia domniei sale, într-un mediu în care elementele sunt în continuă schimbare, publicitarii vor avea nevoie de date de audiență consistente, construite după criterii transparente și stabile în timp, pe care pot să se bazeze în stabilirea, implementarea și testarea strategiilor de media și comunicare.

Informații suplimentare:

1. Despre BRAT:

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența mediului online, a presei scrise și a panotajului, auditează tirajele (presă scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presă scrisă, online, radio și outdoor). Măsurătorile și monitorizările BRAT sunt independente și transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaționale.

BRAT pune la dispoziția pieței de media și de publicitate indicatorii de performanță obținuți în urma auditului și a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur și credibil pentru decizii strategice care implică industria media.

2. Despre SATI

SATI a fost lansat de către BRAT în 2007, măsoară în prezent peste 200 de siteuri și este singurul studiu recunoscut de industria online din România pentru analiza performanțelor  mediului online, realizat utilizând standarde, tehnologii și metodologii de măsurare moderne, recunoscute internațional și acceptate de industria online.


Prezentările și discuțiile din cadrul evenimentului în varianta filmată pot fi vizualizate după cum urmează:
Prezentare Silviu Ispas
Prezentare Arina Ureche: SATI2.0 si SATI DMP
Prezentare Anne Roland: Project SATI DMP
Prezentare Ričardas Baltaduonis :DMP in life. Practical things
Prezentare Petteri Vainikka: DMP yesterday and in 2020
Panel de discuție agentii și clienți
Panel de discuție editori și regii

Preluari in media:
Pagina de Media: Totul despre noul sistem SATI de măsurarea a traficului pe net
Forbes Romania: Ziua Cercetării Media: SATI 2.0 și SATI DMP