Comunicat de presa: BRAT a publicat pentru a doua oara rezultatele de audienta ale mediului online la nivel national

Biroul Roman de Audit Transmedia a publicat vineri, 8 mai 2015, al doilea val de date de audienta online care inglobeaza si rezultatele corespunzatoare mediului rural, pe langa cele referitoare la mediul urban, conform Studiului de Audienta si Trafic de Internet (SATI). Cifrele publicate sunt corespunzatoare perioadei de masurare cuprinse intre 1 decembrie 2014 si 28 februarie 2015.

Prin extinderea universului SATI catre mediul rural, a fost facuta trecerea de la un univers urban de aproximativ 6.8 mil persoane ce acceseaza internetul, la un univers cumulat (urban si rural) de peste 10.5 milioane utilizatori de internet. In acest fel, BRAT asigura industriei de media si publicitate o viziune completa asupra consumului de Internet din Romania.

Cea de-a doua livrare de date de audienta online pentru univers national confirma tendintele observate pe baza primelor masuratori. Asadar, consumul de internet din mediul urban ramane in continuare mai ridicat fata de cel din mediul rural, audienta siteurilor web la modul general fiind distribuita astfel: aproximativ 65% utilizatori provin din mediul urban si aproximativ 35% utilizatori din mediul rural.

In ceea ce priveste tipul dispozitivelor de pe care utilizatorii acceseaza zilnic internetul, datele furnizate de BRAT contureaza o crestere a dispozitivelor mobile (telefon smart si tableta), fata de perioada septembrie 2014 – noiembrie 2014, procentul acestora crescand de la 41.7% la 48.5%.
 
Referitor la scopul utilizarii zilnice a Internetului, se constata o scadere a interesului romanilor pentru stiri, informatii de tip auto si sport, dar si o usoara crestere a interesului pentru informatii legate de moda/vestimentatie. In acelasi timp, studiul releva o crestere a intentiei de achizitionare de servicii turistice si bilete de avion, acest aspect fiind influentat probabil si de faptul ca multi utilizatori isi pregatesc concediul pentru 2015 in intervalul masurat.
 
In ceea ce priveste profilul utilizatorilor de Internet din punct de vedere al varstei, informatiile extrase din prima livrare SATI cu univers cumulat se confirma si in al doilea val. Prin urmare, in  continuare in mediul rural internetul este accesat preponderent de persoanele mai tinere, cu varsta cuprinsa intre 14 si 44 de ani, in procent de 83%. In acelasi timp, in mediul urban utilizatorii cu varsta de peste 44 de ani castiga teren, ajungand la un procent de 25% dintr-un numar de aproximativ 6.8 milioane persoane din mediul urban care acceseaza internetul.

Informatii suplimentare:

1.    Despre BRAT:
BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor). Masuratorile si monitorizarile BRAT sunt independente si transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii sai in concordanta cu normele internationale. BRAT pune la dispozitia pietei de media si de publicitate indicatorii de performanta obtinuti in urma auditului si a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezinta reperul sigur si credibil pentru decizii strategice care implica industria media.

2.    Despre SATI:
Studiului de Audienta si Trafic de Internet (SATI) este realizat de BRAT si reprezinta singurul instrument recunoscut de industria media pentru masurarea si evaluarea performantelor in mediul virtual. SATI a fost lansat  in urma cu opt ani si ofera date despre peste 200 de site-uri si de mobisite-uri, in urma unui sistem complex de cercetare online care reuneste cinci componente: trafic, audienta si caracteristici socio-demografice, streaming, mobisites si mobile in-app si monitorizare de publicitate (MIPO).

Pentru mai multe informatii ne puteti contacta la comunicare@brat.ro sau 0722 755 221, Cosmina Bucur.