BRAT face publice datele de audienta ale siteurilor masurate in SATI

Incepand cu luna martie 2016, audienta si profilele socio-demografice ale siteurilor masurate in SATI sunt disponibile pe site-ul BRAT. 

Incepand cu luna martie 2016, BRAT face publice pe site-ul asociatiei rezultatele sale pentru noi indicatori de performanta, esentiali in evaluarea site-urilor web: audienta totala, audienta pe grupuri tinta, precum si profilele socio-demografice ale acestora. Aceste informatii sunt masurate prin intermediul Studiului de Audienta si Trafic Internet inca de la lansarea studiului, in anul 2007.
 
Modificarile tehnologice ale ultimilor ani, penetrarea dispozitivelor mobile si accesarea siteurilor cu ajutorul acestora, amplifica efortul de masurare a vizitatorilor unui website, in timp ce masurarea tehnica, cea a traficului inregistrat de un site (numar de browsere unice, vizite sau afisari) scade in relevanta. Eficienta comunicarii prin mediul online este evaluata, ca si pentru alte medii, la numarul de persoane atinse, iar in noul context importanta datelor de audienta devine din ce in ce mai mare.
 
Este pentru prima data cand accesul la datele de audienta si profilele sociodemografice este public, beneficiarii SATI dorind sa raspunda astfel interesului in crestere al industriei de publicitate, dar si a publicului larg, fata de numarul de vizitatori, de oameni ce acceseaza siteurile. Informatiile sunt prezentate intr-un nou modul grafic intuitiv si facil de utilizat, in concordanta cu nevoile companiilor ce activeaza in mediul online: acces usor si rapid la informatie, posibilitatea de a face diverse comparatii cu privire la performantele siteurilor web evaluate in functie de diverse grupuri tinta.
 
Prin facilitarea accesului la datele de performanta ale siteurilor web, masurate corect, independent si profesionist, utilizand aceeasi metodologie pentru toate siteurile masurate, BRAT continua eforturile de crestere a gradului de transparenta si profesionalizare a acestei industrii. O data in plus beneficiarii SATI fac dovada unei industrii ajunse la maturitate si care intelege nu doar valoarea si importanta datelor pe care le detine, dar si importanta profesionalizarii industriei in ansamblu.
 
Informații suplimentare:

1.      Despre SATI
Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI) este singurul studiu din Romania care ofera pietei de media si publicitate informatii complete cu privire la audienta, profilele socio-demografice si traficul pentru peste 220 dintre cele mai importante siteuri web, intr-un mod transparent, dupa standardele si metodologiile selectionate si acceptate de industrie, asigurand in acelasi timp comparabilitatea rezultatelor.
Participarea editorilor, a agentiilor si a clientilor de publicitate la realizarea SATI precum si controlul exercitat de acestia pe parcursul desfasurarii studiului garanteaza credibilitatea si independenta rezultatelor.
Rezultatele studiului SATI reprezinta etalonul pietei de publicitate in vederea tranzactionarii spatiului publicitar pentru mediul online, in Romania.

2.      Despre BRAT
BRAT este organizația industriei de media din Romania care masoara audiența presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) și monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio și outdoor). Masuratorile si monitorizarile BRAT sunt independente si transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii sai in concordanta cu normele internationale.
BRAT pune la dispozitia pietei de media și de publicitate indicatorii de performanta obtinuti in urma auditului și a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezinta reperul sigur si credibil pentru decizii strategice care implica industria media.
 
 
Persoană de contact pentru presă:
Arina Ureche (arina@brat.ro, 0722755220).