Biroul Roman de Audit Transmedia

Organizational structure

 
 

BRAT este o organizaţie non-profit a industriei de media si publicitate ce are membri: edituri de presa scrisa si online, agentii, regii si clienti de publicitate, difuzori de presa.
 



Membrii BRAT
                                                             
Inca de la inceput BRAT a contribuit la dezvoltarea industriei de media si publicitate si s-a consolidat intr-o asociatie reprezentativa reunind in prezent peste 185 de membri:

 
  • Editori de presa scrisa si online
  • Editori de presa online
  • Agentii de publicitate
  • Regii de publicitate
  • Clienti de publicitate
  • Outdoor
  • Difuzori de presa
  • Terti interesati
 






Structura BRAT
 
BRAT este o organizatie deschisa, non-profit, neguvernamentala, care are propriile organe de conducere.
 
Conducerea asociatiei este asigurata de Adunarea Generala a membrilor BRAT, care desemneaza la fiecare doi ani Consiliul Director si Presedintele BRAT.
 
 
 


Aderare la BRAT
 
Pentru obtinerea calitatii de membru BRAT, orice institutie interesata trebuie sa transmita catre BRAT:

 
 
In conformitate cu prevederile Statutului BRAT si ale Regulamentului de Organizare si Functionare BRAT, calitatea de membru BRAT este acordata prin hotararea Consiliului Director sau Directorului General.

Pentru a beneficia de rezultatele unuia dintre studiile BRAT este necesara si aderarea la departamentul aferent.
 
Fiecarui studiu desfasurat de BRAT ii corespunde un departament, in cadrul caruia sunt stabilite regulile si metodologiile specifice.
 
Fiecare Departament BRAT are propriile organisme de conducere si propriile regulamente:
 
  • Regulamentul de Organizare si Functionare - cuprinde reguli privind calitatea de membru, conducerea departamentului, drepturi si obligatii privind serviciul realizat, modul de finantare, reguli de publicare a rezultatelor.
  • Regulamentul Tehnic – cuprinde definitiile, standardele si metodologiile dupa care se realizeaza studiile.
 

Departamentele BRAT
 

DAT – Departamentul de Audit al Tirajelor realizeaza:

 
  • activitatea de auditare a datelor de difuzare a publicatiilor tiparite pe baza standardelor si metodologiilor stabilite de membrii asociatiei. Mai multe detalii referitoare la activitatea de audit de tiraje se gasesc pe pagina departamentului DAT .
  • activitatea de monitorizare a investitiilor in publicitate – presa scrisa, studiu ce pune la dispozitia pietii de media si publicitate informatii complete despre campaniile publicitare desfasurate in cadrul publicatiilor tiparite. Mai multe detalii referitoare la activitatea de monitorizare a presei scrise se gasesc pe pagina departamentului MIP-PS.
 
Conducerea DAT este asigurata de catre:

 
  1. Adunarea Generala este formata din toti membrii departamentului.
  1. Comisia Tehnica DAT din care fac parte 13 companii membre ale departamentului:
     
  • Editori de presa scrisa - 8
  • Agentii/ Regii/ Clienti de publicitate - 4
  • Difuzori de presa - 1
  • Directorul de proiect / Directorul DAT/ Directorul General BRAT.
 
Activitatea DAT este strict reglementata de catre Regulamentul de Organizare si Functionare si Regulamentul de Control al Cifrelor de Difuzare.
 

DSA – Departamentul pentru Studii de Audienta realizeaza SNA FOCUS - studiu care masoara audienta si profilele titlurilor din presa scrisa, consumul de produse şi servicii (inclusiv mărci). Mai multe detalii referitoare la activitatea DSA se gasesc pe pagina departamentului DSA.
 

Conducerea DSA este asigurata de catre:

 
  1. Adunarea Generala este formata din toti membrii departamentului.
  1. Comisia Tehnica DSA din care fac parte 10 companii membre ale departamentului:
     
  • Editori de presa scrisa - 5
  • Agentii/ Regii de publicitate - 5
  • Directorul DSA/ Directorul General BRAT.
 
Activitatea DSA este strict reglementata de catre Regulamentul de Organizare si Functionare si Metodologia de realizare a SNA FOCUS.


DI – Departamentul Internet realizeaza:

 
  • SATI - studiu care masoara audienta, traficul si profilele sociodemografice ale site-urilor web. Mai multe detalii referitoare la activitatea DI se gasesc pe pagina departamentului DI
     
  • activitatea de monitorizare a investitiilor in publicitate – online, studiu ce pune la dispozitia pietii de media si publicitate informatii complete despre campaniile publicitare desfasurate in cadrul site-urilor web. Mai multe detalii referitoare la activitatea de monitorizare a site-urilor web se gasesc pe pagina departamentului MIP-Oline.
 
Conducerea DI este asigrata de catre:
 
  1. Adunarea Generala este formata din toti membrii departamentului.
  1. Comisia Tehnica DI din care fac parte 10 companii membre ale departamentului:
     
  • Editori web/ Regii de publicitate - 5
  • Agentii/ Clienti de publicitate - 5
  • Directorul DI/ Directorul General BRAT.
 
Activitatea DI este strict reglementata de catre Regulamentul de Organizare si Functionare, Regulamentul Tehnic al departamentului si Metodologia de realizare a SATI.
 

DR – Departamentul Radio realizeaza monitorizarea investitiilor in publicitate – radio, studiul  ce pune la dispozitia pietii de media si publicitate informatii complete despre campaniile publicitare desfasurate in cadrul emisiunilor statiilor radio. Mai multe detalii referitoare la activitatea de monitorizare a statiilor radio se gasesc pe pagina departamentului MIP-Radio.
 
Conducerea DR este asigurata de catre:
 
  1. Adunarea Generala este formata din toti membrii departamentului.
  1. Comisia Tehnica DR din care fac parte 8 companii membre ale departamentului:
     
  • Agentii/ Regii/ Clienti de publicitate - 4
  • Companii ce detin statii radio - 4
  • Directorul DR/ Directorul General BRAT.
 
Activitatea DR este strict reglementata de catre Regulamentul de Organizare si Functionare si Regulamentul tehnic de realizare a MIP radio.
 

OOH – Departamentul Outdoor realizeaza monitorizarea investitiilor in publicitate – outdoor, studiul  ce pune la dispozitia pietii de media si publicitate informatii complete despre campaniile publicitare desfasurate in locatii outdoor. Mai multe detalii referitoare la activitatea de monitorizare a locatiilor outdoor le puteti gasii pe pagina departamentului MIP-OOH.
 
Conducerea OOH este asigurata de catre:
 
  1. Adunarea Generala este formata din toti membrii departamentului.
  1. Comisia Tehnica OOH din care fac parte 6 companii membre ale departamentului:
     
  • Agentii/ Regii/ Clienti de publicitate - 3
  • Companii de outdoor - 3
  • Directorul OOH/ Directorul General BRAT.
 
Activitatea OOH este strict reglementata de catre Regulamentul de Organizare si Functionare si Regulamentul tehnic de realizare a MIP OOH