Comunicat de presa: Investitiile in publicitatea radio au crescut in primul semestru din 2015 cu 13%, comparativ cu acelasi interval al anului 2014

Potrivit celor mai recente rezultate publicate de Biroul Roman de Audit Transmedia, investitiile in publicitatea radio au crescut in  primul semestru din 2015 cu 13% fata de aceeasi perioada a anului precedent, ajungand la o valoare de 86 milioane EUR (ratecard).

Aceasta crestere demonstreaza ca la nivelul investitiilor in publicitatea radio se continua trendul ascendent inceput in anul 2013 si este influentata mai ales de activitatea de comunicare a companiei de farmaceutice Zdrovit, care pentru primul semestru al lui 2015 a alocat un buget de aproximativ 22 milioane euro (valoare ratecard), precum si de intensificarea comunicarii de catre magazinele online, in special Emag.
 




In ceea ce priveste evolutia numarului clientilor de publicitate care au investitit in zona radio in prima jumatate a lui 2015, observam ca numarul acestora a ramas relativ constant comparativ cu inceputul lui 2014, insa numarul campaniilor derulate a crescut semnificativ. Acest aspect demonstreaza tendinta clientilor traditionali, obisnuiti sa investeasca in publicitate si care au observat in timp beneficiile comunicarii, de a-si mari considerabil bugetele de publicitate pentru promovarea marcilor din portofoliu.






Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investitii in publicitatea radio in primul semestru al lui 2015 sunt reprezentate de piata farmaceuticelor si de segmentul de retail. Pentru prima categorie s-a remarcat clientul Zdrovit, acesta continuandu-si investitiile in publicitatea radio la un nivel similar cu prima jumatate a lui 2014. La nivelul segmentului comercial, clientul Emag s-a remarcat nu doar prin volumele investite, ci si printr-o crestere considerabila in raport cu 2014, de peste 180%. Comparativ cu prima jumatate a lui 2014, segmentul magazinelor online (comenzi) s-a dublat din punct de vedere al volumelor investite, urmat fiind de sectorul echipamentelor pentru casa, in cadrul caruia s-au remarcat campaniile derulate de Altex.
 




Analizand modul in care statiile radio au reusit sa atraga investitiile in publicitate in prima jumatate a anului 2015, observam ca pe prima pozitie se afla Kiss FM, care a cumulat volume de peste 18 milioane euro (valoare ratecard), urmata la mica distanta de Radio Zu si Europa FM.





Informatii suplimentare:

1.    Despre BRAT:
BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor). Masuratorile si monitorizarile BRAT sunt independente si transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii sai in concordanta cu normele internationale. BRAT pune la dispozitia pietei de media si de publicitate indicatorii de performanta obtinuti in urma auditului si a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezinta reperul sigur si credibil pentru decizii strategice care implica industria media.

2.    Despre MIP:
Monitorizarea investitiilor in publicitate (MIP) este studiul realizat   de BRAT incepand cu 2011 care pune la dispozitia pietei de media si de publicitate informatii complete despre campaniile publicitare desfasurate in cadrul publicatiilor tiparite, emisiilor statiilor radio, site-urilor web si locatiilor OOH. Monitorizarea este realizata pe baza de standarde si metodologii create si acceptate de industria de media si publicitate.
 
In cadrul studiului de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate sunt inscrise peste 200 dintre cele mai relevante publicatii nationale, locale si regionale, opt statii radio nationale, aproximativ 2000 de site-uri web, precum si 12 cele mai importante companii de OOH. In cazul publicitatii online sunt monitorizate doar campaniile publicitare de tip display si nu este inclusa publicitatea servita de site-uri specializate cum ar fi  Google, Facebook, Yahoo etc.
 
Pentru mai multe informatii ne puteti contacta la comunicare@brat.ro sau 0722 755 221, Cosmina Bucur.