Centru media
« Inapoi la centru media
9 Aug 2017

Afisarile livrate pe dispozitive mobile reprezinta 44 la suta din totalul publicitatii online de tip display in primul semestru al anului 2017

-

Publicitatea de tip display monitorizata de Biroul Roman de Audit Transmedia in cadrul studiului Monitorizarea Investitiilor in Publicitatea Online (MIPO) a inregistrat peste 4,2 miliarde de afisari in primul semestru al anului 2017 (59 milioane de EUR ratecard), in crestere cu aproximativ 4% fata de acelasi semestru al anului 2016. Publicitatea livrata pe dispozitive mobile a reprezentat aproximativ 44% din totalul afisarilor monitorizate.

 
Ponderea publicitatii afisata pe dispozitivele mobile a inregistrat o evolutie constanta, de la aproximativ 30% in iunie 2016 la 42% in iunie 2017, atingand un maxim de 47% din totalul afisarilor monitorizate in luna aprilie 2017.

 
Investitiile in publicitate aferente primelor 5 cele mai comunicate marci din mediul online au fost  directionate preponderent spre dispozitivele mobile.

 
Afisarile monitorizate in primul semestru al anului 2017, pe primele 5 site-uri si impartirea lor in functie de dispozitivul de pe care au fost vizualizate pot fi analizate in graficul de mai jos.

 
Formatele video au inregistrat aproximativ 5% din totalul afisarilor monitorizate in primul semestru din 2017. Din totalul de aproximativ 220 milioane de afisari inregistrate pe aceste tipuri de formate, 28% au fost efectuate pe dispozitive mobile.
Informatii suplimentare:
 
1. Despre MIPO: 
 
Monitorizarea Investiţiilor în Publicitatea Online (MIPO) este singurul studiu de masurare integrata  a campaniilor publicitare ce utilizeaza standardarde si metodologii create si aprobate de industria media din Romania, si recunoscute la nivel international. MIPO este realizat de BRAT începând cu august 2011 şi monitorizează campaniile publicitare de tip display din România, în monitorizarea volumelor la ratecard nefiind incluse campaniile livrate prin sisteme de tip programatic sau prin site-uri specializate (ex: google, profishare, facebook etc.), pentru cele din urmă monitorizarea furnizând doar prezenţa campaniilor publicitare şi nu volumul înregistrat de acestea. 
MIPO este parte integranta din Monitorizarea Investiţiilor în Publicitate (MIP), studiul realizat de BRAT ce pune la dispoziţia pieţii de media şi publicitate, informaţii complete despre campaniile publicitare desfăşurate în cadrul publicaţiilor tipărite, emisiunilor staţiilor radio, site-uri web şi locaţii OOH, utilizand standarde comune de monitorizare şi raportare pentru cele 4 medii.
Pentru mai multe informatii ne puteti contacta la comunicare@brat.ro sau 0722 755 220, Arina Ureche.