Evenimente
« Inapoi la evenimente
27 Mar 2014

A avut loc a doua editie a conferintei Ziua Cercetarii Media

Miercuri, 26 martie 2014, a avut loc la Bucuresti a doua editie a conferintei "Ziua Cercetarii Media", un eveniment dedicat industriei de marketing si de comunicare, organizat de catre Biroul Roman de Audit Transmedia. Tema evenimentului - "Tendinte in online: audienta, modele de afaceri si continut" - si membrii celor 2 paneluri de discutii au trezit interesul a peste 250 de reprezentanti din randul clientilor de publicitate, ai principalelor trusturi de presa, ai agentiilor de publicitate, ai institutelor de cercetare si ai mass media. 

Ziua Cercetării Media a reunit în sala Le Diplomat a Hotelului Hilton din BucureÈ™ti peste 250 de participanÈ›i È™i a avut drept invitaÈ›i trei dintre cei mai experimentaÈ›i practicieni în mediul online la nivel european, pionieri ai domeniului din România, precum È™i reprezentanÈ›i ai companiilor-cheie de pe piaÅ£a autohtonă.

In cuvantul de deschidere, Silviu Ispas, presedintele BRAT, a multumit audientei pentru participarea la cea de-a doua editie a evenimentului Ziua Cercetarii Media si a precizat ca BRAT isi doreste sa faca din ZCM unul din evenimentele de referinta ale industriei de media din Romania.




Arina Ureche, director general BRAT,
a sustinut prezentarea "BRAT - 7 ani de cercetare online". Din măsurătorile BRAT rezulta ca numărul utilizatorilor de Internet creÅŸte continuu de mai bine de 10 ani. De la 1.7 milioane, numărul lor a ajuns în anul 2013 la aproape 6,5 de milioane. Cifrele prezentate de BRAT au arătat că Internetul a devenit un mediu de masă, relevând că aceasta impune o atenÅ£ie tot mai mare față de strategiile È™i tacticile utilizate de jucătorii media de pe piaÈ›a românească pentru atingerea grupurilor Å£intă. Sub aspectul consumului media zilnic TVul este inca superior Internetului, dar internetul intrece televiziunea sub aspectul numarului de ore petrecute  utilizand acest mediu.

81% din oameni au acasa conexiune la internet si 62% dintre ei utilizeaza internetul de acasa. Un utilizator foloseste internetul din 1.7 locuri, in medie. 35% dintre utilizatorii de internet acceseaza internetul de pe telefonul mobil, in medie o persoana utilizeaza internetul dupa 1.5 dispozitive. Oamenii cauta pe internet informatii si schimb de idei.


[Prezentare Arina Ureche]

Gilles Guillou, Chief Revenue Officer pentru La Place Media, primul Premium Adexchange din Franța, a pledat pentru un parteneriat strategic al editorilor ca mijloc de a se opune forței jucătorilor americani de pe piață, Facebook și Google.


[Prezentare Gilles Guillou]

Elias Gagas, Managing Director, Tailwind EMEA a punctat că “digitalizarea ne permite, mai mult ca oricând, să fim creativi”.


[Prezentare Elias Gagas]

În acelaÈ™i timp, Jennifer Beck, Global Director al Kantar Media, cu o experienţă de cercetare în media de 35 de ani È™i fost Marketing Director al prestigiosului “The Observer” a expus tendinÈ›ele de ultimă oră în măsurarea online.


[Prezentare Jennifer Beck]

Pe langa cei de mai sus, din primul panel au mai facut parte si
Mihai Trandafir - Managing Director UM Romania
Liliana Martin - Communication Strategy & Planning Manager, Vodafone Romania
Mihai Tănase - Marketing Communication & Digital Strategy, BMW România
Panelul a fost moderat de DragoÈ™ Stanca - Managing Partner Think Digital.




Mihai Trandafir, Managing Director UM Romania, a spus ca in agentia pe care o reprezinta se discuta frecvent subiectul platformelor RTB, ca exista suficiente informatii pe aceasta tema, ca la nivelul retelei se implementeaza campanii RTB si ca asteapta cu interes lansarea unor astfel de platforme si in Romania.




Liliana Martin, 
Communication Strategy & Planning Manager Vodafone Romania, si-a exprimat de asemenea interesul pentru imbunatatirea targetarii publicului tinta dorit si speranta ca prin implementarea platformelor RTB va fi imbunatatit acest proces.




Mihai Tănase, Marketing Communication & Digital Strategy BMW Romania, a precizat ca, in campaniile BMW Romania, RTB are deja locul sau si ca performantele livrate sunt pe masura.




DragoÈ™ Stanca, Managing Partner Think Digital, Orlando Nicoară, Director General Mediafax Group, È™i Cristian Pantazi, redactor-È™ef HotNews.ro, au evidenÈ›iat, in cadrul celui de-al doilea panel, posibile soluÈ›ii pentru business-urile de presă în contextul online-ului.




"Sunt multe niÅŸe neacoperite. Cred că în continuare este mult loc de experimentat, de creÅŸtere. TotuÈ™i, nu cred că e piaÅ£a suficient de coaptă cât să permită introducerea unor modele de business bazate pe plată. Se pot vinde informaÅ£ii pe care jurnaliÅŸtii le află ÅŸi le pot împacheta sub formă de analize, sinteze", a fost opinia lui Cristian Pantazi.




“Sunt necesare branduri foarte puternice, pe niÈ™te niÈ™e foarte clare.Cred că asta lipseÅŸte în momentul acesta pieÅ£ei, branduri consolidate pe sectoare clare de business", a explicat DragoÅŸ Stanca.




Orlando Nicoară a susÈ›inut importanÈ›a centrării pe monetizare È™i servicii: „Dacă aÅŸ lua-o azi de la zero, aÅŸ merge în zona de servicii”, a spus Nicoară. „Serviciile reprezintă cea mai simplă formă de monetizare. Monetizezi prin intermediul userilor direct ÅŸi nu încerci să monetizezi prin modelul de business bazat pe advertising. Modelul de business bazat pe advertising în momentul de faţă pe piaÅ£a din România suferă”.