BRAT in media
« Inapoi la BRAT IN MEDIA
5 May 2015

Romaniatv.net: Românii preferă călătoriile de agrement şi vacanţele scurte

Românii preferă călătoriile de agrement È™i vacanÈ›ele mai scurte de o săptămână, în condiÈ›iile în care 54% dintre ei È™i-au alocat în ultimele 12 luni resurse de timp È™i financiare pentru astfel de călătorii, iar 32% au optat pentru o vacanță mai lungă, potrivit unui studiu.

Cei mai mulÈ›i dintre participaneÅ£ii la studiu, 41%, È™i-au declarat intenÈ›ia de a face o călătorie de agrement de scurtă durată în viitorul apropiat, ceea ce înseamnă că aproximativ 4 milioane de oameni plănuiesc să plece într-o vacanță mai scurtă de o săptămână în 2015, potrivit Studiului NaÈ›ional de Audiență (SNA) Focus realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

DestinaÈ›ia principală luată în considerare pentru planificarea vacanÈ›elor scurte este de departe România, muntele conducând în topul preferinÈ›elor pentru concediile de câteva zile. Acest aspect este influenÈ›at È™i de faptul că vacanÈ›ele la mare sunt limitate la anotimpul cald, ceea ce oferă litoralului un caracter sezonier.

De asemenea, 39% dintre persoanele care au petrecut o vacanță scurtă în România în ultimul an au ales cazarea în pensiuni/agroturism, în timp ce românii care au călătorit într-o È›ară străină au optat în proporÈ›ie de 47% pentru cazarea în hoteluri de 3 stele.

Studiul arată că indiferent de destinaÈ›ia aleasă, cei care optează pentru călătorii de agrement sau vacanÈ›e mai scurte de o săptămână aleg, de cele mai multe ori, utilizarea automobilului, în detrimentul altor mijloace de transport.

Studiul NaÈ›ional de Audiență Focus oferă date despre consumul de bunuri È™i servicii din România pentru mai mult de 3.000 de mărci È™i peste 200 de categorii de bunuri È™i servicii.