BRAT in media
« Inapoi la BRAT IN MEDIA
5 May 2015

Romaniatv.net: Românii preferă călătoriile de agrement și vacanțele scurte

Românii preferă călătoriile de agrement și vacanțele mai scurte de o săptămână, în condițiile în care 54% dintre ei și-au alocat în ultimele 12 luni resurse de timp și financiare pentru astfel de călătorii, iar 32% au optat pentru o vacanță mai lungă, potrivit unui studiu.

Cei mai mulți dintre participaneții la studiu, 41%, și-au declarat intenția de a face o călătorie de agrement de scurtă durată în viitorul apropiat, ceea ce înseamnă că aproximativ 4 milioane de oameni plănuiesc să plece într-o vacanță mai scurtă de o săptămână în 2015, potrivit Studiului Național de Audiență (SNA) Focus realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Destinația principală luată în considerare pentru planificarea vacanțelor scurte este de departe România, muntele conducând în topul preferințelor pentru concediile de câteva zile. Acest aspect este influențat și de faptul că vacanțele la mare sunt limitate la anotimpul cald, ceea ce oferă litoralului un caracter sezonier.

De asemenea, 39% dintre persoanele care au petrecut o vacanță scurtă în România în ultimul an au ales cazarea în pensiuni/agroturism, în timp ce românii care au călătorit într-o țară străină au optat în proporție de 47% pentru cazarea în hoteluri de 3 stele.

Studiul arată că indiferent de destinația aleasă, cei care optează pentru călătorii de agrement sau vacanțe mai scurte de o săptămână aleg, de cele mai multe ori, utilizarea automobilului, în detrimentul altor mijloace de transport.

Studiul Național de Audiență Focus oferă date despre consumul de bunuri și servicii din România pentru mai mult de 3.000 de mărci și peste 200 de categorii de bunuri și servicii.