BRAT in media
« Inapoi la BRAT IN MEDIA
6 Mar 2015

Gandul.info: ZIUA CERCETÄ‚RII MEDIA. "Relația dintre un publisher și Facebook este ca relația dintre un ziar și o tipografie în urmă cu câțiva ani"

Mai mulți specialiști în mediul online din țară și din străinătate și în automatizarea vânzărilor de publicitate s-au reunit joi la Ziua Cercetării Media, eveniment organizat de de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). În cadrul panelului cu titlul "Publisherii din România în lupta local-global pentru bugetele de advertising", specialiștii au discutat despre condițiile necesare pentru ca o reclamă să fie cu adevărat eficientă, precum și despre modul în care publisherii se pot folosi de instrumentele pusela dispoziție de rețelele de socializare.

 În contextul creșterii volumului de investiții în publicitatea online display, subiectul importanței datelor în automatizarea vânzărilor online este de un foarte mare interes pentru piața locală: agenții de media, clienți, publisheri, jucători din zona de tehnologie.

La primul panel din cadrul evenimentului Ziua Cercetării Media, intitulat “Publisherii din România în lupta local-global pentru bugetele”, au luat cuvântul Lucia Ciuca, directorul de marketing al eMAG, Mihai Tănase, Marketing Communication & Digital Strategy BMW România, Claudiu Pândaru, director editorial al Mediafax Group, Bogdan Prăjișteanu, Chief Commercial Officer al Antena TV Group, și Cătălin Alistari, membru al board-ului editorial al grupului Ringier România. Moderatorul panelului va fi Dragoș Stanca, Managing Partner Think Digital România.

În timpul discuției, Bogdan Prăjișteanu a precizat că, pentru ca o reclamă să fie eficientă, este important contexul în care ea este afișată: "Dacă contextul este potrivit și rata clicurilor este mare", a declarat acesta.

Un cuvânt cheie în acest domeniu este "inovația", a explicat, de asemenea, Claudiu Pândaru, subliniind că, în cele mai multe situații, fuziunea dintre conținut și advertising este benefică atât pentru publisheri cât și pentru companiile din publicitate.

"Eu, ca editor, nu am nicio problemă când un advertiser vine și îmi updatează conținutul editorial cu un mesaj care are o putere similară cu cea a contentului lângă care stă", a afirmat directorul editorial al Mediafax Group.

Totodată, Claudiu Pândaru a precizat că utilizatorii care accesează o anumită platformă sau site fac asta interesați fiind, în primul rând, de conținutul pe care îl vor regăsi acolo, și nu de reclamele care ar putea să-l întâmpine acolo. Drept urmare,"prioritatea" pentru publisheri este să aibă la rândul lor contentul pregătit pentru anumite formate.

Cât privește importanța rețelelor de socializare pentru publisheri, acesta a explicat că, în prezent, "relația dintre un publisher și Facebook este ca relația dintre un ziar și o tipografie în urmă cu câțiva ani, numai că tipografia nu mai are un sediu stabil ca altădată, ci se shimbă în fiecare zi".

"E un mariaj între conținut și platforma de distribuiție. Nu ai de ce să ocoloști Facebook-ul", a adăugat el. "Pentru mulți români, Facebook-ul nu mai este un simplu site pe care se loghează. Ei de acolo își iau informațiile și doza de entertainment", a conchis Claudiu Pândaru.