Audit Tiraje

Intrebari Frecvente legate de Auditul Tirajelor

1. Cum se poate beneficia de rezultatele auditului?

Editorii pot beneficia de rezultatele auditului pentru publicatiile proprii prin parcurgerea etapelor aferente procesului de audit tiraje
Agentiile, regiile si clientii de publicitate participa la realizarea standardelor si metodologiilor de audit al tirajelor, avand control direct asupra relevantei si acuratetei rezultatului auditului.

Lista completa si actualizata a publicatiilor care sunt auditate, precum si rezultatele complete ale auditului pot fi consultate in pagina de cifre de difuzare.

2. Cum se obtine un certificat de audit pentru o publicatie? 

Editorul publicatiei trebuie sa obtina calitatea membru BRAT si al Departamentului de Audit al Tirajelor (DAT).
Editorul trebuie sa depuna documentatia aferenta realizarii auditului disponbila in pagina de audit tiraje.
Editorul trebuie sa realizeze auditul, care se finalizeaza prin eliberarea certificatului de audit.
 
3. Care sunt documentele necesare pentru audit?

Documentele justificative pentru audit sunt urmatoarele:

  • pentru tirajul tiparit: contracte cu tipografie, avize si facturi de la tipografie, platile aferente;
  • pentru tirajul difuzat al publicatiilor platite: contracte cu difuzorii de presa, facturi, avize si platile aferente;
  • pentru tirajul difuzat in cazul publicatiilor gratuite: listele cu locatiile sau persoanele, contracte, acorduri de distributie si avize, procese verbale de predare primire a copiilor.